torsdag den 23. februar 2012

Æble, gulerod og ingefærs juice

Grøntsags og frugtjuice
med; æble, gulerødder og ingefær.



Nu har jeg været on/off syg igennem de sidste par uger og det eneste der holder mig ovenvande er denne mikstur! Det er en safe keeper og den jeg altid tyr til når jeg føler, at sygdommen kommer krybende. Det er særligt pga. ingefæren, at den gør sig godt, som en immunforsvars kicker. Udover at lindre kvalme og opkast har ingefær været brugt mod inflammation siden tidernes morgen og jeg synes helt ærligt godt, at man kan mærke dens virkende kræfter.

Til ca. 0,5-1 L juice skal du bruge:

3 æbler
4 gulerødder
2-3 cm frisk rå ingefær
et par deciliter appelsinjuice (eller 3 friske appelsiner)
en juicepresser.

Æblerne udkernes og skæres ud i passende stykker alt efter, hvor meget din juicepresser kan indeholde og gulerødderne skrælles hurtigt (det behøver ikke være 100% afskrællet bare de er økologiske) og ingefærklumpen befries for dens hårde skræl - igen den behøver ikke være helt clean.
Det hele puttes ned i din juicepresser og til sidst hælder du et par deciliter appelsinjuice ved. Så er vitaminbomben klar til servering :)



8 kommentarer:

  1. det ser lækkert ud! :)

    - tag gerne et smut forbi min blog, http://amaliehoelgaard.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Nej, det er jeg desværre ikke. Jeg skal til København næste weekend, så der bliver næppe penge til endnu en tur måneden efter. Skal du selv med?

    SvarSlet
  3. Jeg er fra Jylland, ja, og min marts-tur til staden bliver med fokus på koncert og shopping, så det kommer nok til at knibe med penge til en ny runde måneden efter.

    Hvor er du fra?

    SvarSlet
  4. Hej

    Jeg er ikke helt sikker på at jeg ved hvad du mener ... Men hvis jeg søger på Google efter et billede, og så vælger ét; så får jeg en kolonne frem, helt pr automatik, ude i højre side der hedder "Google Billeder" - Der står højde/bredde i pixels, størrelse på billedet i kb, samt type og et par andre ting. Er det sådan én du mener? Eller fik du oplysningerne på en anden måde? :)

    Mvh
    Katja

    SvarSlet
  5. Hmm ... Du kan jo altid højreklikke og vælge egenskaber, men det giver vist ikke alle oplysninger du efterspørger. Ellers ved jeg det ikke lige. Har aldrig forsøgt mig med andre muligheder, må jeg indrømme. :)

    SvarSlet
  6. Jeg mener bestemt som i hovedstaden. det er lidt kortere både at sige og skrive.

    Det lyder da spændende med opsparing til lejlighed. Er lejligeheder generelt ikke dyre, der hvor du gerne vil bo, eller er det mig, der er helt gal på den?

    SvarSlet
  7. Det var godt nok en stor sum penge. Kender du så nogen, som kender nogen?
    Jeg regner med at skulle på universitet i Århus og læse litteraturhistorie, og et elle halv-helt år efter skulle jeg gerne flytte dertil selv. Hvad er du selv i gang med?

    SvarSlet