onsdag den 29. februar 2012

Charlottenlund Travbane
























Jeg er så heldig, at have verdens bedste veninde der inviterede mig på en uforglemmelig tur på Charlottenlund travbane, hvor vi selv fik lov til, at prøve og ride og for en gammel hestepige, som mig var det lige i øjet! Man mærker helt savnet af stemningen, duften af hø og de kærlige store væsner, som heste jo er. En travhest kommer op på en fart på de ca. 60 km/t når de profesionele rider, men da vi red kom vi dog ikke op på en helt så høj fart ;) Selvom vi ikke ramte de 60 km/t føles det stadig virkelig hurtigt når vinden pisker dig i ansigtet og jorden står om ørene på dig. Hvis i aldrig har prøvet, at ride (og nej en tur på Dyrehaven gælder ikke) så vil det muligvis være svært, at sætte sig ind i min begejstring og entusiasme, men det kræver virkelig hårdt arbejde, kondition og muskler, at betvinge sådan et stort dyr og jeg er lidt træt af alle de kommentare om, at man jo "bare sidder der og hesten gør alt arbejdet.." det er tydeligvis ord fra en uerfaren person der ikke ved, hvad de snakker om!


På ovenstående billede er det mig der giver den gas på banen - se lige en fart vi skyder, selv ikke kameraet kunne fange det ;) haha.
Vi startede med, at blive undervist af en sød pige på ca. vores egen alder, hun viste os Pontopidan, vores hest for dagen og hjalp os med, at gøre ham klar med udstyr og vogn og derefter var det bare ud og give den gas på banen. Jeg kan virkelig anbefale jer sådan en oplevelse især, hvis i tidligere har reddet eller bare godt kan lide spænding og masser af fart :) - og så fik i da også lige set en af mine mere nørdede sider, den lille hestepige der bor inden i mig ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar