onsdag den 15. februar 2012

Forlænget weekend i Sverige

Jeg er netop hjemkommet fra dejlig forlænget weekend i det svenske. Det var super dejligt, at koble helt fra og bare nyde naturen og det flotte snevejr. Min mormor og morfar er fast bosiddende i Sverige - helt ude i skoven, så det var dem vi var oppe og besøge. Turen var overall en succes og jeg fik endelig set en elg!! Jeg har før spottet elge, men det var altså da jeg var så lille, at jeg sad i barnevogn så det er rart med et minde man faktisk kan huske ;) Vi så en kæmpe elg med kalv et lille stykke inde i skoven fra skovvejen og så var det ellers bare om, at stå bomstille og virke så fredelig som muligt, de kan nemlig godt blive agresive når de har unger. Derudover fortalte min morfar, at der er begyndt, at komme vildsvin ind på deres grund så jeg skulle altså ikke bevæge mig for langt væk i mørket.puha. Det eneste der mangler nu er bjørne - de har også ulve gående rundt i skoven, dangerous place ;)

Når vi ikke gik lange ture i den flotte sneklædte natur brugte vi tiden indenfor med, at bage lækre kager og drikke varm kakao med skumfiduser. Mums. Endnu en gang var det banankagen med chokoladestykker der blev bagt - yndlings kage for øjeblikket. Den har lige den rette konsistens af lækker klæg banan med hårde chokolade stykker. 


Derudover skal jeg lige huske og nævne vores alltime favorite slik-stoppested på vejen derop! Det er et must ved hvert besøg. Et kæmpe mekka for slikmunde med en sød tand, hvis i kører af E4 (motorvejen der kører helt fra Helsingborg til Stockholm) så kommer i forbi den på et eller andet tidspunkt. Det er en flødebolle fabrik der hedder Herregårds Toppar og det er virkelig en billig kilopris. Nåhm' så er tippet hermed givet videre ;) Jeg synes virkelig de pastelfarvede skumvafler er noget af det flotteste - og så er de jo helt i tråd med den kommende sæsons hype af pasteller.

5 kommentarer:

  1. Love this! og det lyder foruroligende farligt at besøge det svenske :D Men hvad er livet uden lidt fare? ;) håber du har nyt den dejlige tur!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret! Lever livet på kanten ;) he he.

      Slet
  2. Åh, jeg elsker dine billeder! De første er så fine og idylliske og resten.. mums! De dér minimarshmallows, ved du om de kan købes nogle steder i Danmark?
    Og den det dér bland-selv slik!! Det er lige før jeg kapre en bil og kræver at blive kørt derop..!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Det var dejligt, at høre :D
      Jeg ved, at Haribo en gang har lavet nogle mini skumfiduser og tror stadig de kan købes i velasorterede supermarkeder, som Føtex og Kvickly osv. :)

      Slet