tirsdag den 6. marts 2012

Chanel Nouvelle Vague VS. Essie Turquoise & Caicos


Jeg bestilte nogle nye neglelakker i starten af Marts og en af dem var Essie's turquoise & caicos. Da jeg så på lakken inde på hjemmesiden så den fin lysegrøn ud, men da jeg modtog pakken fik jeg en grum skuffelse - den ligner jo til forveksling min Nouvelle Vague fra Chanel's sommerkollektion 2010. Jeg hader når sådan noget sker! Jeg ved jo godt, at man ikke kan regne 100% med billedet på hjemmesiderne da farverne kan være svære, at fange på billede, men det er nu ærgeligt, at sidde tilbage med to så ens lakker!

Ikke desto mindre besluttede jeg mig for, at prøve begge på hænderne for, at se om der i virkeligheden var mere farveafvigelse end i flaskerne. Dette var resultatet: 

Lillefinger og langefingeren har fået Essie's Turquoise & Caicos på og pegefinger og ringefinger har Chanel's Nouvelle Vague på. Min skuffelse blev en anelse mindre da jeg påførte lakkerne for, som billederne viser er der en lille farveforskel. Essie's er en anelse mere grøn i undertonen, hvorimod Chanel er en helt blå - de har dog begge turkise elementer i lakken så jeg vil stadig påstå, at ejer man en af lakkerne behøver man ikke gå ud og investere i den anden!

I forhold til konsistens, påføring og holdbarhed er min yndlings Chanel's Nouvelle Vague! Der var en god grund til, at netop denne farve var noget nær umulig, at opdrive i butikkerne da den blev lanceret i 2010. Med bare et enkelt lag dækker farven perfekt, hvorimod Essie skal have 2-3 strøg for, at farven er jævn og dækkende. Derudover synes jeg også bare, at Chanel generelt er lettere, at arbejde med end Essie - men det er nok en vanesag, jeg har nemlig haft flere år, til at øve mine Chanel neglelak skills end med Essie.

3 kommentarer:

  1. Det er nogle sjove navne, og de kan måske godt forstyrre øjnene lidt, men bogen er det værd.

    SvarSlet
  2. Tak skal du have! Ja, du kan ellers også tro, at der sad mange der hostede til terminsprøverne. Det skabte jo nærmest en hel dominoeffekt, hver gang én startede. x) Men så var man da i det mindste ikke den eneste, der sad og skrattede.

    SvarSlet
  3. Du fylder lidt dej i og så sætter du fyldet fast på pinden, inden du fylder resten af dejen i. I ovnen og vupti - Cupcake med fyld. Uden at fyldet ryger helt ned i bunden eller ud i siden. :p

    SvarSlet