lørdag den 3. marts 2012

Friday night out: Dinner and a show

Først og fremmest: Ja, billederne fra restauranten er af ekstrem ringe kvalitet, men vi kan vidst alle blive enig i, at et Iphone kamera ikke er den bedste løsning i mørk belysning, men et indlæg er bare lidt sjovere med billeder ik?!

Som jeg tidligere på ugen har tweetet om var jeg på en vaskeægte kæreste-date med min, hold your breath: kæreste.. Det var et stykke tid siden vi sidst havde set hinanden da fuldtidsarbejde og en besværlig familie altså tager en del af tiden for øjeblikket, men det var helt fantastisk bare, at koble af for en aften og svinge træbenet i byen. Vi havde efter meget snakken frem og tilbage besluttet os for, at prøve Henrik Yde's restaurant "Ricemarket" som er thai-inspireret. Og hold nu op for en lækker oplevelse.

Jeg bestilte en økologisk ingefærsaft som drikkevare og kæresten fik en hjemmebrygget øl fra Kiin Kiin (den eneste thai-restaurant med en Michellin stjerne). Til forret fik jeg 3 lækre forårsruller med noget grøntsagsfyld og sød chilisovs. Den bedre halvdel fik en Spicy Soup med nogle kæmpe-rejer og blæksprutte (?! Vi er lidt i tvivl om hvorvidt det var blæksprutte da han ikke turde smage). Min forret var lige i øjet og smagte perfekt, hvor imod den Spicy Soup vidst var en tand for stærk til hans skandinaviske smagsløj. 


Til hovedret fik kæresten en rød kokoskarry med kylling & jasminris og jeg fik havtaske i wok med tør gul karry & hvide nudler. Begge dele smagte uovertruffen. 

Den eneste negative ting jeg kan sige om spiseoplevelsen var, at det tog en rum tid for, at få maden på bordet, men det skal så også lige nævnes, at de var fuldt booket og havde rimelig travlt med at ekspedere hele restauranten - men stadig, vi nåede desværre ingen dessert da der fra forret til hovedret var gået ca 1,5 time og vi havde billetter til Mick Øgendahl's show kl 21.30.

Så vi forlad restauranten på fulde maver og bevæggede os mod Glassalen.
Se lige en happy-camper der er glad og tilfreds over god spiseoplvelse og glæder sig til, at få rørt lattermusklerne ;)
Smukke tivoli og københavn om aftenen. Som sagt havde vi billetter til Mick Øgendahl's nye show "Spas" og det var rigtig, rigtig sjovt! Det er bare federe, at se tingene live end, at smække en DVD på tv'et der hjemme. Jeg kan kun anbefale jer, at tage ind og se showet, hvis man er til den slags stand-up :) Det var en helt perfekt kæreste-date og dem burde man have nogle flere af! 

P.s. jeg tror det er sidste gang min kæreste gider følges med mig i byen - han sagde jeg mindede om en kinesisk turist med alle de billeder jeg tog :( Han var vidst mest flov over det på restauranten, men i det mindste brugte jeg ikke blitz! ;)

4 kommentarer:

  1. Må man spørger hvor meget i betalte for maden?:)
    Jeg synes godt nok den vente tid er i overkanten - fuldt booket eller ej!

    Jeg elsker stand-up! Desværre er det bare ikke rigtigt noget jeg udnytter og tager ind og ser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Self. må man det! :D Jeg gav 270 kr. for forret, hovedret og lækker øko saft. Min hovedret var lidt dyre end min kærestes (pga. havtasken..) så man kan sagtens gøre det billigere, men jeg synes det var helt fair sluppet - for maden var virkelig lækker! Og meget langt fra den gængse thai mad man falder over i københavn, hvor det hele er overhældt med olie osv.

      Jeg elsker det virkelig også! Og jeg er faktisk okay til, at udnytte det - jeg giver tit billetter til shows til kæreste eller familie (så er der jo chance for man selv kommer med. hæ hæ ;)

      Slet
  2. Det er der også flere, der siger til mig (at det nok skal komme tilbage, når man har vænnet sig til gymnasiet - for helt ærligt, der kommer jo hele tiden nye ting til i 1.g.!). Og det er dejligt, at der er nogle, der gider læse mine anmeldelser. Det er så rart at høre. :D

    Det ser forresten rigtig lækkert ud trods dårlig belysning (kender det godt med iPhones :P). Og fedt med comedy! :)

    SvarSlet
  3. 389 kr. Det synes jeg faktisk er rimelig okay, når man tænker over, hvor dyre bøger egentlig er i danske boghandlere + at der er alle Jane Austens romaner i den store tykke. :P

    SvarSlet