søndag den 11. marts 2012

Grød til folket


Jeg har i det sidste stykke tid spist rigtig meget havregrød til morgenmad inden jeg cyklede afsted mod bussen. For det første er det fordi det giver en bedre bund til, at kunne klare dagens strabadser end en portion cornflakes eller havregryn gør og for det andet så synes jeg bare det smager smadder godt! Men det skal da ikke være nogen hemmelighed, at grød bare ikke er verdens pæneste ret, at fotografere vel?! 

Jeg har dog fundet på forskellige ting der kan 'pimpe' grøden en smule op så man får lidt variation fra morgen til morgen, en af mine favoritter er med et halvt æble og en håndfuld rosiner - det giver en dejlig spødhed til det bløde. En anden klassikker er med banan, men det kan godt blive lidt 'blødt med blødt på', hvis man ikke parrer det med noget andet sprødt som fx. æble, rosiner, tørrede tranebær eller nødder (mulighederne er mange). Men banan er altså godt da banan i sig selv er aldeles mættende. Til begge tilhører naturligvis en strøfuld sukker og et drys af kanel og glem nu ikke smørklatten! 

En ting jeg ikke kan anbefale jer er, at lave havregrød i mikroovn! Har ikke smagt noget dårligere, den bliver fuldstændig gummiagtig i konsistens og får en mærkelig smag. Så brug lige de 5 minutter ekstra det tager, at sætte en gryde over komfuret - det kan altså betale sig.





Ja så kom vi da også igennem et indlæg om grød her på bloggen, man skal da ikke sige, at jeg ikke kommer vidt omkring. Fra nu af står den på intensiv læsning af A Game of Thrones af Georg R. R. Marin. Det er en krabat på de nogle og 800 sider og den skal læses inden Onsdag da der er kø på biblioteket. pyyha. Jeg tror desværre ikke jeg kan nå det i denne omgang så jeg bliver nok nødsaget til, at hive pengene op af lommen og gå ud og købe mit eget eksemplar (jaja så meget for sparremåned (men sparremarts røg nok alligevel en tur ud af vinduet da jeg købte den læderjakke dér - som btw. er mega lækker!)) 

5 kommentarer:

  1. Det er jo selvfølgelig lidt en smagssag, men jeg elsker det med gulerod og peberfrugt i. Det giver lige det ekstra cruch jeg normalt savner og smager fint sammen med det andet.

    Advokado er jeg ikke meget for. Jeg kan da godt spise det, men det siger mig ikke rigtig noget, sådan rigtigt. :p

    SvarSlet
  2. Godt du fik set, at jeg svarede dig i mit eget kommentarsystem :)

    Jeg har købt min seng i en butik, der hedder Futonhouse (www.futonhouse.dk). Den ligger på Trøjborg i Århus. Jeg ledte faktisk efter sengen på deres hjemmeside til dig, men jeg tror ikke, der er et billede af den derinde. Har lagt billedet ind af min egen i stedet, så kan du lige se den: http://wacky.dk/billeder/sofa.jpg Det var et tilbud, jeg købte, og han har vist kun 1 tilbage, så hvis du er for Århus og vil slå til, skal du nok være hurtig. Jeg kan i hvert fald godt anbefale den. Jeg er glad for den :) ellers kan du give lidt under 7000 for en ny - altså en der ikke er på tilbud :)

    SvarSlet
  3. Haha! Så føler jeg mig trods alt ikke så alene. :P Men jeg er også ret glad for, at jeg endelig har sat mig ned og gået igang med den, for jeg er virkelig blevet positivt overrasket indtil videre, og vil bare have mer' og mer' og mer'. Og også gerne på filmfronten om ikke så længe!

    SvarSlet
  4. Jeg elsker også grød, så længe der er noget på, som du også selv foreslår. Jeg elsker det også med kanel :)

    Og den dér bog.. hold da op, du har travlt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mit hoved summer også helt af alt den læsning, er helt ør i skalden..
      Men det er faktisk lidt skidt, at læse den så hurtigt. Der er enormt mange navne og personer, at holde styr på og man mister lidt detaljen og overblikket ved, at jabbe det hele igennem :/ så måske jeg skulle farten ned og så bare købe den.. hm hm

      Slet