søndag den 25. marts 2012

Lørdag - en af de bedste


Normalt er søndagen jo en 'my week from Instagram' dag, Men for at i ikke skulle billedspames fuldstændig har jeg valgt, at dele det en lille smule op. I får her min lørdag, som nok var en af de bedste længe. 

Lørdag var dagen hvor jeg langt om længe skulle ind og se The Hunger Games i biografen og nøj hvor havde jeg altså bare glædet mig! Den levede fuldstændigt op til mine forventniger og jeg synes de har formået, at fange hele stemningen og universet rigtig flot. Det eneste lillebitte minus var, at jeg synes starten havde lidt for meget håndholdt kamera og mine øjne skulle lige vænne sig til det - men det er jo en petitesse og slet ikke noget der betyder noget i det store billede. Og nå ja, man skal ikke kvæle sin cola alt for hurtigt for så er 2,5 time altså lang tid og vente for at komme på toilettet ;) 



Vi havde super pladser - bagi midt for og med to tomme sæder foran os, så der var ingen dumme hoveder der blokerede udsynet. Endnu en gang overvurderede jeg min maves kapacitet til, at rumme flere kilo slik og kan kun konkludere at bland selv slik for over 60 kr. er en dum ide. Især når man skal hjem og spise 3 retters middag med gæster og hele pivetøjet. 




Inden vi tog hen til Palads smuttede vi lige forbi Nikolas Strangas' Conditori og Cakeaway (Hold nu kæft, for en fed opfindelse - kage til takeaway. genialt) og jeg blev simpelthen nødt til at købe en æske med 6 flotte franske macarons og jeg kan ikke vente med at sætte tænderne i en. mums. 
Bagefter var det med metroen til kgs. Nytorv for, at få fyldt 'lageret' op med diverse dullegrejs produkter. 'Desværre' var det kun ting som jeg personligt betegner som kedelige og nødvendige der røg med hjem - ikke nogle flotte læbestifter i faverige farver eller ny glimtende hightlighter, men noget så spændende som en concealer og et prep + prime produkt. 

Her søndag formiddag sidder jeg og længes efter, at komme ind og se filmen endnu en gang, min hukommelse fungerer nemlig bedst hvis jeg lige får et gensyn med det hele - så kan jeg meget bedre huske detaljer og hele filmens magiske univers. Lige nu er det hele bare en omgang blurry masse af begejstring og entusiasme.  

13 kommentarer:

  1. Åh, bland-selv slik er muligvis verdens bedste opfindelse!
    Hvad synes du forresten om macaronsne? Jeg er ikke den store fan. Min veninde og jeg købte nogle og delte for snart et år siden - og jeg har altså ikke haft tænderne i nogle efterfølgende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker dem! De er da vildt lækre, sprøde udenpå og bløde indeni. Men mener du dem fra Nikolas Strangas eller bare generelt? Jeg har indtil videre smagt nogle fra La Glace og min lokale delikatesse forhandler og så dem her fra Strangas og synes de alle er gode :)

      Hvad var det ved dem du ikke kunne lide?

      Slet
    2. De var bare.. ikke noget særligt :) Og jeg har ellers en sød tand, men de var bare slet ikke noget for mig. Og nej, det var fra en eller anden café/restaurant som jeg ikke kan huske hvad hedder på Trommesalen :)

      Slet
    3. Nå Okay, jeg synes nu de er dejlige. Især fordi de ikke er så 'tunge' i det, men små delikate lækkerbidder :)

      Slet
  2. Det lyder som en skn lørdag :) Jeg elsker den concealer fra mac! Jeg må også snart have set hunger games, der er så mange der er positive overfor den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk aldrig prøvet concealeren før, men har kun hørt godt om den :)
      Og ja du bliver absolut nødt til at tage ind og se den! Den er intet mindre end fantastisk. ;)

      Slet
  3. Åh, jeg har det på helt samme måde som dig. Kunne sagtens gå ind og se den igen og igen, for lige nu er det også bare en masse blandede billeder fra filmen, der toner frem, når jeg tænker tilbage på den. Men hold op hvor var den fantastisk, og jeg er nærmest helt nede her søndag, dagen efter, når jeg pludselig ikke har dén at glæde mig til længere.

    SvarSlet
  4. Svar
    1. Du er nu engang en sød en! :D

      Slet
  5. Ja, mine favoritter i VA var klart Rose, Dimitri og Adrian, men desværre er de to første ikke rigtig med i Bloodlines. Rose er der lidt i begyndelsen, men det er meget kort. Og så nævnes hende og Dimitri engang imellem, men det er bare en slags minder. Slutningen lægger dog rigtig meget op til, at Dimitri kommer ind i The Golden Lily, så jeg glæææææder mig til at læse mere om ham! Men hvis du hovedsageligt vil læse om dem, så er det ikke Bloodlines du skal i gang med. :)

    SvarSlet
  6. Det er godt nok også stort for mig at gøre, må jeg indrømme. Jeg er slet ikke til den slags normalt - Er jeg alt for nervøs og usikker til. Så jeg er ret spændt på at se hvordan det kommer til at gå. :)

    SvarSlet
  7. JEG ELSKER MACARONS!! Men jeg har aldrig set dem i DK/Cph! Du må hellere end gerne smide et par adresser så jeg kan gå på kage jagt i København. :)
    - Er forresten fast følge nu!

    SvarSlet
    Svar
    1. De smager også virkelig lækkert! :)
      Hos Nikolas Strangas og La Glace er kvaliteten helt i top - du kan evt. lige selv google for at få adresse ;) Begge er i København.

      Slet