søndag den 22. april 2012

Hush, Hush - Becca Fitzpatrick


"For Nora Grey var romantik aldrig planen. Lige meget hvor meget hendes bedste veninde Vee har prøvet, har  Nora aldrig rigtig følt sig tiltrukket af nogle af drengene på hendes skole. I hvert fald ikke indtil Patch dukker op. Med sit lette smil og øjne, hun føler kan se igennem hende, drages hun mod ham.
Men efter nogle skræmmende møder med en maskeret person, aner Nora ikke hvem hun skal stole på. Patch synes at følge efter hende og ved mere om hende, end hendes tætteste venner. Hun aner ikke, om hun skal løbe sin vej og gemme sig, eller måske falde ham om halsen.
Pludselig befinder Nora sig i midten af en oldgammel kamp imellem de udødelige og dem, der er faldet. Og når det kommer til at vælge side, så vil det forkerte valg koste Nora livet"

Jeg havde igennem en tid stødt på denne bog rundt omkring cyberspace og det så ud til, at alle var enige om at det var denne serie man skulle læse, hvis man ville begive sig ud i paranormal romance med engle som overnaturligt element, derfor besluttede jeg mig, at jeg ville give den et forsøg og jeg blev faktisk positivt overrasket. 

Først og fremmest: nej dette er ikke intellektuel læsning på højt plan og ja, der er elementer vi har set før: Ung pige møder ny og farlig fyr. Ung pige vil ikke erkende sine følelser for førnævnte, men ender alligevel til sidst med at møde sin 'true love'. Og ja, det er en stor bunke klicheer som ville have godt af at blive revurderet, men det lader til at forfatterne altså vil holde sig til denne vante formel og håbe på, at det bliver en big-seller, så vi kan vel ligeså godt vænne os til det.

Men hvor andre bøger falder fuldstændigt på halen i denne genre
(Evermore b.la.) synes jeg, at det lykkedes meget godt i Hush, Hush. Det er et dejligt nyt pust med engle som tema og jeg kan meget godt lide, at der ikke bliver gjort så meget ud af religion, som man kunne frygte ved at vælge sådan et tema, som dette.

Jeg vil anbefale denne bog, hvis man mangler noget hurtigt og letlæsseligt sjov og hvis man er gået en smule død i hele vampyr orgiet der befinder sig af bøger med lige netop dét tema. Denne bog giver læseren en tilpas mængde af spørgsmål, mystik, kærlighed og spænding til, at man finder sig selv opslugt hele vejen. 


5 kommentarer:

  1. Åååh donuts! <3 Jeg følger dig dér søster. ;) Én af mine hemmeligheder må vist være at jeg blandt andet glæder mig VILDT til at få RIGTIGE donuts når jeg kommer til USA. Jeg mindes dem stadig, med savl ned af hagen, fra sidst jeg var der. ;)

    SvarSlet
  2. Synes du, den var nem at læse!?
    Er du sindsyg man, jeg lå søvnløs de dage, jeg læste den. Shit, jeg synes, den var så skide uhyggelig med den der *SPOILER* stalker, og alt det der!

    Katrine B
    /megetvoksen.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg læste den på engelsk og jeg synes den var meget nem, at læse :) Hvorfor, synes du da ikke det?

      Hehe, jeg ved ikke om jeg synes den var decideret uhyggelig, men spændende var den bestem! :)

      Slet
  3. Har du læst Angelology (Danielle Trussoni)?
    Ellers vil jeg klart anbefale den hvis du er i humør til flere engle, der ikke kun er af det gode...
    Den er henvendt til et mere voksent publikum end Hush Hush, men helt vildt spændende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej den har jeg ikke hørt om :) Men vil bestemt give den et kig!
      Lige nu har jeg en masse Young-adult bøger liggende der skal læses - derfor er der så mange anmeldelser til ungdomsbøger ;)

      Slet