lørdag den 19. maj 2012

100 års fødselsdag


Jeg har brugt min forlængede Kr. Himmelfarts ferie i Viborg for, at fejre min oldemors 100 års fødselsdag. Sådan en fødselsdag må jo være den bedste runde fødselsdag man kan have. Og det er altså ikke særlig mange forundt, at fylde 100 år og være ligeså frisk og rørig i både sind og fysik som min oldemor er. Hun fejler intet og fungerer helt i top - hukommelsen er der intet i vejen med og hun dyrker gymnastik hver dag, så rørigheden holdes ved lige. Hun er en utrolig kvinde der stadig har livsglæden i behold. 


1. Når man skal til 100 års fødselsdag så er det om, at finde sit pæneste tøj frem. Min yndlings og flotteste kjole er fra French Connection og købt sidste år i New York 2. Når man opdager, at man har taget nogle kilo på siden man købte den og må ty til Spanx 3. Mig og min oldemor 4. 5. og 6. Hele familien var inviteret på middag og selv vores familie i Brasilien kom. (4) Kæmperejer, friske asparges og sauce verte (5) Oksemørbrad, nye kartofler og med to slags sauce (6) Jordbærkage med hjemmelavet is 7. Når man fylde 100 år får man brev fra Dronningen (Det var hendes 2. brev fra Dronningen - man får også et når man har Guldbryllup) 8. Jeg lavede flettekunst i min kusines hår 9. På vej hjem til Sjælland igen, Findus er ikke begejstret for at køre i bil.

Jeg håber i selv har haft et par dejlige helligdage. 

4 kommentarer:

  1. Ijh hvor det lyder helt fantastisk! Igen, mange gange tillykke med din olde, Jeg håber i havde en fantastisk kr. himmelfart :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er altså sejt gået! :D

      Slet
  2. Tillykke med hende! Jeg havde altså heller ikke skudt hende til at være 100 på det billede dér! Man kan da håbe, at man selv bliver ligeså gammel og stadig er så frisk som din olde! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej hun ligner umiddelbart heller ikke en dame på de 100 år! ;)
      Hvis alt fungerer som det skal (hukommelse og fysik) vil jeg heller ikke have noget imod, at blive så gammel! :)

      Slet