mandag den 14. maj 2012

Friday night out



Som tiden dog flyver afsted helt uden, at jeg får skrevet noget af interesse her inde. Det var faktisk planen, at jeg ville ha' fortalt om den lækre aften jeg havde med ham den søde i starten af Maj, men så kom jeg fra det igen.

Vi var ude og spise rigtigt lækker sushi på Sticks and Sushi og kan kun anbefale den kæde! især deres lækre og populære kyllingekødboller, de er to die for! Efter vores maver var fyldte og tilfredse havde vi billetter til den nye superhelte film The Avengers. Jeg havde hørt meget godt om den, men jeg synes nu ikke det var den bedste superhelte film jeg har set? Måske er det bare fordi jeg ikke er en stor fan af aliens og jeg synes det blev lidt noget rod når man roder aliens og gamle nordiske guder sammen?!

Men alt i alt var det en rigtig dejlig aften især fordi vi for set så lidt til hinanden for tiden.

Jeg skrev tidligere et indlæg, hvor jeg fortalte at der var en masse ting der rumsterede rundt i mit hoved, men at jeg den gang ikke kunne fortælle så meget om det i tilfælde af at det ikke blev til noget. Nu ligger landet sådan, at det desværre ikke blev til noget alligevel så jeg ved ikke hvor relevant det er længere.

Men nu får i historien alligevel. Det var sådan, at min gode veninde havde set, at der var nogle nye studielejligheder under opbyggelse på Mønten ved Amager (lige når man kommer over Langebro og med Voldene som nabo) og man kan roligt sige, at jeg er yderst aktiv boligsøgende så jeg tjekkede det hurtigt ud og sendte en ansøgning afsted. Huslejen var dog i det prisleje, at jeg ikke ville have råd til at bo der alene så jeg spurgte ham den søde om det evt. var noget for ham, at slå pjalterne sammen og tjekke det nærmere. Lidt snakken frem og tilbage og vi blev enige om, at give det et forsøg og vi blev derefter kontaktet af ejendomsmægleren der ville sende en lejekontrakt så vi kunne kigge detaljerne igennem.

Huslejen var i forvejen i det høje niveau så vi ville ikke have råd til, at den steg mere end hvad den var sat til, men i kontrakten stod der, at lejen ville stige med x-beløb pr. mdr. pr. år. sådan noget kan lade sig gøre fordi det er et helt nyt boligkompleks og noget med, at det er tidligere erhvervsejendomme så kan udlejer lade lejen stige uden varsel (hæng mig ikke på på detaljerne).

Jeg synes det var lidt stramt, men på den anden side var lejligheden jo helt ny - ikke noget med lille badeværelse hvor man bader over lokummet, som det er meget normalt i en københavnerlejlighed. Og der var tilmed en tilhørende privat tagterrasse til lejligheden. Det hele var dog ikke perfekt, den havde et meget lille køkken, som kun består af 2 kogeplader, mikroovn og køleskab. Det vil sige, at der ikke var komfur eller fryser og det er altså to ting jeg har meget svært ved at undvære.
Men igen, alt kan ikke være perfekt og nogle gange må man gå på kompromis, især når man leder efter lejlighed i København det er jo det sværeste sted, at finde en bolig i Danmark.

Det hele endte så med, at min kæreste syntes, at huslejen blev for dyr og han var ikke sikker på, at han kunne beholde sit job når han starter på studie efter sommerferien. Så det korte af det lange er, at vi endte med at sige nej og stadig er på jagt.

Puha en lang smøre, men rart at komme ud med det hele for hvis jeg skal være ærlig havde jeg sat håbet rimelig højt til denne lejlighed, men sådan blev det desværre ikke.

Nu skal mandagen bare overstås og så drager jeg tirsdag mod det mørke Jylland for, at fejre min oldemors 100 års fødselsdag. Jeg synes det er maks sejt, at hun er 100 år og still going strong uden medicin og alverdens sygdomme! Yay for olde!

6 kommentarer:

  1. Ej, nej nej! Jeg vidste ikke, at den var blevet aflyst, før du skrev det. Tjekkede op på det, og du har ret.

    Det gør mig helt ked af det ... for jeg kunne virkelig godt lide den serie. :(

    SvarSlet
  2. Hmm har ikke helt kunne bestemme mig for om jeg skulle se Avengers, men nu venter jeg i hvert fald til den kommer på DVD. Magter heller ikke 3D.
    Lyder rigtig træls med lejligheden, ved hvordan det er ikke at kunne finde noget. Og selvom det kan være svært, så lad være med at gå for meget på kompromis med det du vil have. For det kan virkelig være svært at leve med!

    Tillykke med din oldemor, ret gode gener du har der ;)

    SvarSlet
  3. Åh, det er også bare SÅ besværligt at finde en okay bolig i København! Hvis det er, kan jeg anbefale dig at melde dig ind i KAB og så komme på deres "fleksible udlejning", hvis du opfylder er af deres krav. Efter jeg blev meldt på den, blev jeg tilbudt to lejligheder på Frederiksberg inden for en uge :) Det er selvfølgelig ikke de nyeste, smarteste lejligheder, men de er billige og med god beliggenhed :)

    Held og lykke med boligjagten :)

    SvarSlet
  4. Jeg boede i København, men opfyldte flere af kravene ved at være under 25 og ved at arbejde/studere i København eller Frederiksberg Kommune, så vidt jeg husker. Det er godt nok et par år siden nu, men jeg er ret sikker på, at det stadig gælder. Jeg havde været tilmeldt i et halvt års tid, og så fik jeg pludselig et brev fra dem om det der fleksibel udlejning - og efter jeg havde meldt mig til det, gik der som sagt kun en uge, før der lå to tilbud i min postkasse :) Jeg takkede så kun ja til det ene og var egentlig lidt skeptisk, for jeg var nummer 30 på listen, men jeg fik den :)

    SvarSlet
  5. Men det er vist nok bare at opfylde et.. Det er i hvert fald værd at undersøge :)

    SvarSlet
  6. Jeg er ikke sikker.. Men jeg er ret sikker på, at jeg ikke skulle sende noget ind som bevis på, at jeg arbejdede der. De kunne selvfølgelig se på min adresse, at jeg boede i København Kommune, men det var vist ikke et krav.

    SvarSlet