torsdag den 31. maj 2012

My summer vacation plan





























Så er min sommerferie endelig kommet på plads! Jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig før har været så sent ude som jeg synes jeg er i år, plejer at have sådan noget på plads flere måneder før ferien starter, men i år har der bare været nogle ting som ikke helt kunne falde på plads før nu.

Jeg har arbejdet enormt meget i år, så jeg har tilladt mig og tage en ekstra lang sommerferie for, at lade batterierne helt op til studiestart efter sommerferien.

I Juli tager jeg derfor 3 uger til Italien, hvor det bare er ren afslapning og badeferie krydret med nogle gode spiseoplevelser. Jeg glæder mig så ufatteligt meget til at slå hjernen fra og bare dase i solen - man tror det er hårdt at gå i gymnasiet, nej bare vent til i får fuldtidsjob så kan man snakke om træthed og udmattelse!

Efter Italien er der jo den famøse dato, 31 Juli, hvor man får brev om hvorvidt man er optaget på studie eller ej og om man vil takke ja til den forhåbentlige tilbudte studieplads, så der skal jeg naturligvis være hjemme og vente spændt ved postkassen.
Men så i starten af August drager jeg mod det franske, nærmere bestemt Paris, med min bedsteveninde hvor vi skal have 4 dage med det bedste Paris kan tilbyde. Vi har begge været der før så i denne omgang kan vi tage det lidt mere roligt med alle de obligatoriske turistattraktioner og dykke ned 'under huden' på byen og få set alt det man i første omgang misser.

Jeg glæder mig ubeskrivelig til begge ferie-destinationer og det eneste jeg er lidt ked af er at jeg ikke kommer til at have noget ferie med min kæreste i år. Men noglegange kan det bare ikke lykkedes rent planlægningsmæssigt når vi begge arbejder og ikke har mulighed for ferie på samme tid.

Har i fået styr på jeres sommerferie endnu?

14 kommentarer:

  1. Nej, hvor ser det bare lækkert ud. Bare det var mig! :D Det lyder jo helt ubeskriveligt dejligt at få lov at koble af, når du har arbejdet sådan. Jeg håber, du får en rigtig skøn sommerferie. :)

    SvarSlet
  2. Wow nogle smukke billeder! Får helt lyst til at komme tilbage til paris <3
    Knus fra Sandra / sandrajensenmakeupblog.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Kommentaren indholder spoilers omkring Eksil!
    Jeg er enig med dig i, at den rammer rigtig godt omkring de forskellige tunge emner i bogen, men jeg synes skrivestilen er helt enormt irriterende og det ødelagde bogen ret voldsomt for mig.
    Desuden synes jeg ikke, hun er så destruktiv at det ligefrem skal ende som det gør. Hun er jo ikke selvmordskandidat som sådan, bare enormt opmærksomhedskrævende fordi hun er overset og mangler faste holdepunkter i livet. For mig var løsningen lidt "for nem", fordi der så ikke er nogle problematikker omkring at rejse til England længere eller hvordan forholdet til søster og far bliver fremover.
    Jeg vidste godt, det var en trilogi, men jeg kommer helt sikkert aldrig til at læse de andre. Jeg kunne heller ikke fordrage Nordkraft, da vi læste den i gymnasiet :)

    SvarSlet
  4. Ja, det er da godt nok en crappy uge ... Skal vi krydse fingre for at næste uge bliver bedre? Ellers må vi sgu oprette et søsterskab. :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes vi skal satse på en støttegruppe! ;)
      Men nu er det fredag - så skal det nærmest gå fremad!

      Slet
  5. Uh det lyder skønt med så meget ferie :) Jeg vil lige anbefale jer at tjekke denne hjemmeside ud, inden I tager til Paris: www.paris
    Der kan I få en masse inspiration - også til andre ting end de "normale" turistattraktioner :)

    Hilsen Camilla

    SvarSlet
  6. Så Berlin er droppet (som jeg nu kom i tanke om, jeg aldrig fik sendt post-opgavestress- sådan noget skal du huske mig på!;) )?

    Men det lyder i hvert fald lækkert. Italien ville jeg rigtig gerne til. Jeg har kun været der, da jeg var på skiferie i Østrig og vi krydsede grænsen, og det tæller vist ikke..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Berlin blev droppet da hun allerede havde været der op til flere gange :) Men ellers skal du have mange tak for din hjælp! :)

      Slet
  7. Hvor har du søgt ind? :)

    Jeg er nemlig også en af dem som venter brev på optagelse. Ventetiden føles bare som evigheder, hehe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har søgt Samfundsvidenskabelig bachelor på Roskilde, Religionsvidenskab og Udannelsesvidenskab hhv. i Odense og fra Århus i deres afdeling i København :)

      Slet
  8. Det er jeg helt 100 på, at jeg bliver (Det er jeg allerede! Haha.) :D

    Dine sommerferie planer lyder helt fantastiske. Jeg har endnu ikke selv fået styr på mine. Jeg var selv i Italien sidste år i 23 dage, og NØJ hvor jeg elskede det!! Hvorhen i landet skal du være?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du bliver såååå glad for den! :D

      Skal faktisk samme sted hen som sidste år, en by der hedder Lazise som ligger tæt på Gardasøen og Verona.

      Slet