torsdag den 14. juni 2012

New in: Canon 50mm objektiv


Stadig dødstresset over uddannelsesvalg? Jep. Men nu lader jeg det lige ligge for et stykke tid og fokusere på nogle andre ting, nemlig mit nye Canon objektiv: 50mm 1.8 II. Det er det meget anmeldte 'plastic-fantastic' objektiv, som ligger på lige knap 1000 kr. men kvaliteten er meget højere end prisen. Det er et vidvinkel objektiv der gør sig rigtig godt til fotografering ved svagt lys og derudover er der mulighed for meget lav blænde så man kan opnå den populære 'blurry' baggrund.
Det eneste du skal være opmærksom på ved dette objektiv er at det er et fast objektiv - dvs. det ikke kan zoome. Jeg glæder mig meget til at tage det i brug og lære det ordenligt at kende.

7 kommentarer:

  1. Whaat? O_o Man siger netop aldrig nej til en romkugle. Heller ikke de der små nogle fra bland-selv afdelingen. :p En miniromkugle er bedre end ingen romkugle. :p

    SvarSlet
  2. Ej, hvor lækkert! Glæder mig til at se nogle billeder med det. Det bliver nemlig bare så meget mere prof med lav blænde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også så glad for det! :) hvilket kamera og objektiv ruller du mest rundt med?

      Slet
  3. Hvad er det som er uden om objektivet? Er det noget der er sat på, eller kommer det med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en modlysblænde jeg har købt :) Beskyttelse mod ridser, støv osv. Ved ikke hvor vild jeg er med tanken om at sætte filtre på glasset, så det blev til en modlysblænde :)

      Slet
    2. Kunne være jeg selv skulle have mig sådan en så. Det jo skide smart da jeg tit har problemer med at fange ordenlige billeder når soler står på!

      Slet
  4. Ja det smager helt vildt godt! Jeg har aldrig været i USA. Har dog været i England, men det er 10 år siden, så det kan jeg ikke rigtig huske nu hehe. Men både min veninde og jeg, var lidt forbløffede over det i starten. Men blev hurtigt hooked på det :P

    SvarSlet