søndag den 1. juli 2012

I WANT TO RIDE MY BICYCLE


I sidste uge var jeg et smut forbi Frederiksberg med en veninde, egentligt var det bare en casual frokostaftale men pludselig befinder vi os i Vivas Concept store og forhandler med en meget rar cykelmand.
Jeg har i mange år ikke haft min egen cykel, men blot lånt min mors når jeg skulle transportere mig fra a til b og egentlig har det ikke været fordi det arrangement har irriteret mig men jeg savnede alligevel min egen cykel. Især fordi mine tasker aldrig har kunne været i den gamles kurv med mindre de blev placeret lodret i stedet for vandret. 

Da min cykel er mit primære køretøj er det vigtigt for mig at det æstetiske hænger sammen og at det er en jeg vil kunne holde ud at se på mange år i fremtiden og det er jeg også villig til at betale noget ekstra for. Jeg har alt for længe kørt rundt på et bulet og ridset rustskrammel, som hverken var en fryd for øjet eller køreglæden og det er hermed slut! Ud af det blå fik jeg hevet denne skønhed med hjem fra deres cykelværksted på Nørrebro. Jeg synes selv jeg var en ret god forhandler og fik da også slået et par 1000 kr. af prisen og smidt nogle ekstra ting med i handlen. Jeg elsker dens røde oldschool look og det anderledes orange spil som bagagebæret og frakkeskåneren giver den, men den største glæde er den store og rummelige kurv, som allerede har bevist sig uundværlig. Mig og min nye cykel skal nok blive rigtigt gode venner.


17 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin! Hvor meget måtte du så give? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! :)
      Uha.. skal vi ikke bare sige det var over middel, men stadig under den skyhøhe org. pris som lå på de ca. 7000.

      Slet
  2. Årh, hvor er den bare pæn! Jeg har selv en helt sort kedelig damecykel. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. mange tak :D Er også virkelig glad for den :D

      Slet
  3. Flot cykel og lækkere billeder :)

    xoxo Line
    deterlinesliv.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Virkelig fed cykel!

    ... misundelse er en grim ting - men jeg er godt nok misundelig nu! =D

    SvarSlet
  5. Jeg har lagt sådan en vintage-effekt over billedet, men lyset var ret godt i forvejen, synes jeg. :) Og tak!

    SvarSlet
  6. Årh, hvor er den altså flot! Havde præcis de samme overvejelser som du, da jeg skulle købe min cykel for et års tid siden. Derfor valgte jeg også at give lidt mere for den, for så til gengæld at få noget, der kunne holde i længere tid. Tillykke med den! :)

    /Therese

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! jeg er også så glad for den! Og ja, det kan godt betale sig at give lidt flere penge og så få noget man bliver rigtig glad for :)

      Slet
  7. Ih, hvor er den altså fin! Vivi-cykler er simpelthen noget af det fineste. Det er lækkert, at der er gjort noget ekstra ud af detaljerne. Jeg vil os' ha'! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaa den er fin :D Har det på præcis samme måde mht. detaljerne! Det giver lige cyklen dét ekstra :)

      Slet
  8. Jeg er helt enig med dig - Jeg savner i den grad også at man kan købe mindre portioner. Jeg har fx store problemer med både gulerødder og salathoveder. For jeg kan simpelthen ikke nå at spise det hele, inden det bliver slattent og kedeligt - Eller rådner, i værste tilfælde. Kunne man købe et halvt salathoved eller 500 g gulerødder frem for et kilo, så ville jeg være lykkelig.

    Jeg læste faktisk en artikel i Coops medlemsblad for ikke så lang tid siden, om netop dét. Hvor det blev undersøgt hvorfor den ordning ikke findes i Danmark, når den er så stort et hit i fx Sverige. Hertil svarede en overordnet for Coop at det ville de aldrig indføre, fordi det var der ikke efterspørgsel efter. Og man havde engang forsøgt det med bananer og det var ingen succes. Øh nej! Bananer kan man jo allerede købe enkeltvist, så det er jo underordnet at man kan købe dem pr vægt fx.

    Håber at de endda vågner op og det bliver muligt. Jeg læste et sted at Rema 1000 vist havde indført noget der nærmer sig den slags. Noget med at de mindre kål og lign. som ikke opfylder størrelseskravet, sælges til en billigere penge. Det er jo smart nok. :)

    SvarSlet
  9. Hold da op en fed cykel! :D Jeg elsker den, jeg er helt vild med den røde farve, og "looket" Jeg er en sucker for de der lidt gammeldags cykler. P.t kører jeg rundt på min farmors oldnordiske cykel, og jeg elsker den. For den har historie, og den er rustik. Bonus var også lige, at den var top federe, end min lille børncykel som jeg havde før den xb

    Nu får jeg helt lyst til at investerer i sådan en lækker sag. For let's Face it, den fede, men meget gamle cykel, jeg har nu, holder ikke for evigt. Jeg vil så gerne beholde der der gamle look, og den der cykel er så meget min stil. Misundelse!

    Må man have lov at høre, hvor meget du måtte af med, for at få den? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe mange tak :D Jeg havde også en gammel raleigh cykel stående, men den er bare fuldstændigt rustet op og var ikke til at redde.
      Synes helt bestemt du burde overveje det, de har rigtig mange flotte cykler hos bla. Viva og Velorbis, og man kan tilpasse looket til ens egen smag :)
      Jeg gav ca. 2000 kr. mindre end org. pris ;)

      Slet
  10. Jeg har faktisk ikke læst den sådan rigtigt. Jeg har hørt den som lydbog tre gange og har grædt hver gang. Den er bare så god!

    SvarSlet