fredag den 27. juli 2012

Photo Diary - My Italian Summer #1



Tre uger er gået og jeg er vemodigt vendt hjem fra Italien og hermed følger en lille fotografisk dagbog af hvad jeg har oplevet, hvilke omgivelser jeg har befundet mig i samt kulturen. Jeg vil såvidt muligt forsøge, at få billederne tilpasset den samme lokation så der ikke opstår for meget forvirring. 

Disse billeder stammer allesammen fra den lille by Lazise som vi boede tættest på igennem hele vores ferie. Byens centrum er omringet af en bymur hele vejen rund som stammer helt tilbage fra 1100-tallet og det giver byen en rigtig hyggelig middelalder vibe. Lazise er som så mange andre små italienske byer fyldt med små snoede og kringlede gader fyldt med både lokale og turister der sidder på de små cafeer og barer og nyder et koldt glas hvidvin eller andre læskende drikke. Derudover ligger byen helt ud til vandet og har en af de smukkeste og hyggeligste havnepromenader man kan spadsere hen af. 


6 kommentarer:

  1. Virkeligt smukke billeder! De er vel taget med dit Canon (var det 1100 eller 550D)? Jeg overvejer selv kraftigt snart at anskaffe mig mit eget spejlrefleks (eftersom jeg p.t. har lånt min mors i snart et år!), og overvejer det nye, der hedder 650D. Men jeg har absolut ingen forstand på det. Hvad gjorde du for at researche inden + lære at bruge det efterfølgende??

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! :D Kan virkelig anbefale dig et spejlrefleks! Mit er et 550D med et 50 mm 1.8 objektiv på (altså disse billeder er taget med det objektiv, som er købt seperat). Jeg læste enormt meget på nettet og spurgte min far til råds da han også går op i fotografering. Mit valg faldt på 550D'eren fordi jeg havde hørt en masse godt om netop det kamera mht. brugervenlighed og billedkvalitet.
      Jeg tror sagtens du kan kaste dig ud i 650D den har også en drejelig skærm der kan være handy når man fx. skal fotografere sig selv (hæhæ), ellers er der ikke så mange ting er adskiller 550D fra 650'eren udover skærmen :)

      Slet
  2. Hvor ser det skønt ud! Vil så gerne til Italien :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er meget dejligt. Og meget varmt! ;)

      Slet
  3. Hvor er det fint!:) Jeg vil også så gerne opleve Italien (altså, noget andet end bare at stå på ski der, når man har krydset grænsen fra Østrig..)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå :) der er også dejligt om sommeren

      Slet