søndag den 29. juli 2012

Photo Diary - My Italian Summer #2

Pizza er selvskrevet på menuen når man besøger det italienske.

Bruschetta og Carpaccio er to af mine absolut yndlings forretter og når man slår dem sammen udgør de et pænt og let hovedmåltid.

Jeg opdagede ny yndlings sodavand: Schweppes Pink Grapefrugt. Kan vi pleeease få den indført i DK!

Italiensk is i Italien. Jow tak. 

Et sundt alternativt til de ellers mange og skønne pizza'er

Tiramisu - min all time favorite italienske dessert. 

Igen. Pizza. Papirtynd bund, sprød skorpe og frisk topping.

Jeg sidder og lader mundvandet løbe ved minderne om alle de lækre retter og antipasti vi fik spist i løbet af vores ferie. Faktisk var vi ikke særlig tit ude og spise, det kan hvert fald tælles på én hånd, men når vi gjorde fik vi selvfølgelig smagt på alle de ting som det italienske køkken er berømt for. Især deres pizzaer er milevidt fra standarden (eller mangel på samme) hos de danske pizzeriaer, er det for meget forlangt at ville have en helt tynd bund herhjemme?! For ikke at tale om at der tit bliver kastet alt for meget fyld og dressing på herhjemme. Næ nej, i Italien der kan de altså deres kram! Åh min mave savner i den grad Italien.

7 kommentarer:

  1. Mmmh, nogle lækre billeder. <3 Kunne også godt lige drømme mig tilbage til det italienske lige nu - og særligt maden. Nej, de italienske pizzaer kan de ikke gøre efter herhjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig et af de bedste køkkener! :)

      Slet
  2. Nu savner jeg Italien. Det jeg husker bedst fra da jeg selv var sted, var også maden, som du så smukt fremviser. De kan virkelig deres kram, når det kommer til kogekunsten. Hvilken ret var du mest til?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må gå med deres pizzaer - altså af det vi fik der, der er hundrede andre retter jeg også kan lide! Især deres simple pizzaer med få men friske råvare som spinat og ricota :)

      Slet
  3. Mmm, det ser lækkert ud! Jeg har altid godt kunne tænke mig at komme til Italien og smage rigtig italiensk mad.. Normalt er jeg meget kræsen, men lige præcis i det italienske køkken, kan jeg vist være med på det meste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh det må du altså gøre! Men først må du hellere vænne dig af med din kræsenhed - det er da så ærgeligt at gå glip af en masse dejlige retter pga. kræsenhed :/

      Slet
  4. Haha, bare rolig jeg får ALDRIG en "read more" knap - Jeg får simpelthen spat af dem selv og har kasseret fantastiske designs, bare på den årsag. Men jeg er meget glad for dine synspunkter. Jeg vil jo selvfølgelig gerne selv være tilfreds med bloggen, men det er trods alt læseren der skal have den største brugervenlighed af den udadtil. ;)

    SvarSlet