torsdag den 5. juli 2012

Postkort fra den første feriedag


Igår var jeg langt om længe også en af de heldige der kunne udbryde ordet 'ferie' og tage bussen hjem fra arbejde med et let hjerte velvidende at der går minimum 3 uger før jeg vender tilbage til kontorstolen. Hvilken lettelse. Jeg overtalte hele familien til at køre et smut på Dyrehavsbakken ved aftentid og få en enkelt (eller to..) bøfsandwich hos Oskars, de var som altid dejlig svampede og lækre omend jeg synes at kunne huske at de engang blev serveret med brunsovs? Det bliver de hvertfald ikke mere og prisen er også steget 5 kroner pr. sandwich siden jeg sidst var der - men det er altså også flere år siden jeg sidst var på Bakken så en prisstigning er ikke helt uventet. 

Vi lavede ikke andet end at gå nogle runder og kigge på alle de festlige og farvestrålende boder mens vi spiste vores bøfsandwich og solen langsomt sank ned bag trætoppene. Det er dejligt at Dyrehavsbakken ikke tager entre ligesom Tivoli fx. gør, og man bare kan slentre en stille aftentur mens man nyder atmosfæren og alle de glade børn der løber rundt for at nå til den ene forlystelse efter den anden. 

Det var virkelig den perfekte måde at skyde den første ferieaften igang på og nu kan jeg bare lægge benene tilbage og slappe af indtil jeg drager til Italien imorgen, fredag, og først er hjemme igen 3 uger senere. Jeg regner ikke med at tage min computer med så der vil ikke komme nogle blogindlæg før end jeg er tilbage i Danmark igen. Jeg ønsker jer allesammen en rigtig god sommerferie om i skal være herhjemme eller rejser til udlandet. 


12 kommentarer:

  1. Åh, er vild med dine billeder! Og god ferie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, hvor er du sød :) Og rigtig god ferie til dig også.

      Slet
  2. But of course ;) Tror ikke den stopper lige med det samme - det er han for sød og fantastisk til! :P

    SvarSlet
  3. Åh, nogle dejlige billeder fra Bakken. Jeg får helt selv lyst til at besøge stedet!

    Jeg har først nu set din kommentarer til mit studenter-indlæg og ville lige sige mange, mange tak. :) Haha, nej - jeg skal ikke læse medicin. Det har desværre aldrig holdt min interesse.

    Med hensyn til den der løbe-tradition, så ved jeg heller ikke, om ALLE gymnasier har det - men vi har det i hvert fald på vores. Jo, enig! Det burde være -3'erne, der burde løbe, men traditionen virker bare til at være indført af nogle, der havde lidt ondt i røven over dem, der fik 12 i sidste eksamen. :P Jeg gav øl på grund af snittet, men de blev bare ikke drukket, fordi der var så meget sprut på vognen i forvejen. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange Tak :)

      Hehe, det er helt i orden ;)

      Slet
  4. Sikke en masse dejlige, glade Bakken-billeder. :D Lyder som den perfekte måde at skyde ferien i gang på. Elsker de fine rammer omkring billederne. :D
    Håber du får en helt fantastisk tur til Italien! God rejse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! :D Det var også en rigtig dejlig aften.
      Har faktisk fundet rammerne inde i PicMonkey som du så fint anbefalede :p

      Slet
  5. Smukke billeder - det ser virkelig fint ud med de lidt 'douchede' farver :-)
    Rigtig god ferie!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :)
      Rigtig god ferie til dig også.

      Slet
  6. Det at rejse alene for mig er en super fed oplevelse og jeg elsker det. Behøver ikke tage hensyn til andre end mig selv når jeg rejser.
    Man kan lide det eller ikke, jeg tror bare det er et spørgsmål om at prøve og se om det er noget man duer til.
    Det samme med biografen, hvis jeg ikke kan finde nogen at tage med så gør jeg det bare alene og hygger mig alligevelle :-)

    Håber du har en super fantastisk tur til Italien :-)

    SvarSlet
  7. Jeg elsker dine billeder! Jeg har lyst til, at printe dem alle sammen ud og hænge dem op på væggen:)
    Jeg håber, du nyder Italien og vejret dernede er fantastisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det sødt :D Mange tak.
      Vejret var helt upåklageligt dejligt :D

      Slet