onsdag den 1. august 2012

Photo Diary - My Italian Summer #3

Palmer - så ved man at man er kommet til syden.

Indgangen til Sirmione.
Smuk udsigt.
Virkelig betagnede lilla blomst der dækkede et helt hus.
I Sirmione er der masser af små hyggelige parfumerier.
Jeg blev aldrig træt af at se på de smukke blomster og buske.
Citroner og masser af dem.
Hjemmelavede sæber fra et af de utallige parfumerier.
Pæne bygninger med palmer.
Lufttørrede skinker så langt øjet rækker.
Den sødeste butik med hjemmelavede is m. chokoladeovertræk.
Man kan tage en lille båd over til den anden side af søen.
De pæneste blomster der dækker en hel bygning - busken var så stor at den ikke kunne indfanges på kameraet.
Disse billeder stammer fra en udflugt vi tog til den lille, men meget smukke, by der hedder Sirmione. Det var faktisk et af mine yndlingssteder som vi besøgte og det har nok en hel del at gøre med den virkelig smukke lilla blomsterbusk der stod i midten af byen og spredte den skønneste duft - det var virkelig et flot syn.
Vi er så småt ved at være ved vejs ende på min lille fotografiske dagbog med ferieminder, jeg tror kun jeg har ca. et indlæg tilbage og det kommer lige til at passe med at når minderne fra Italien er vist, så drager jeg mod Paris og nye eventyr.

7 kommentarer:

  1. Suuuuk - Man får jo helt vildt lyst til at rejse med de billeder! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja bare man havde råd til at rejse lidt oftere! Men der er jo ikke så lang tid til du skal til Florida/Chicago længere ;)

      Slet
  2. Hej igen. Tak for alle de nyttige oplysninger! :) Hvad mener du med de hårde journalistiske højskoler? Det ville ikke være noget problem at tage på Vallekilde i stedet for Krogerup, men Krogerup handler om journalistik ligesom Vallekilde gør, så hvad er forskellen? Krogerup er jeg blot blevet hooked på pga. det intensive journalistiske program, de har, og så er Tyrkiet-rejsen selvfølgelig bare en bonus, men ikke grundlaget for at have valgt den.
    Jeg vil helst ind på RUC, men det er ikke et absolut must. Jeg vil nok søge Odense også, men Århus er ikke en kandidatuddannelse som de to andre. Ja, det er klart karaktererne der tæller mest, men med tre 4-taller på mit eksamensbevis allerede er det ikke så realistisk med et snit på 10.2 - og et formodentlig endnu højere snit næste år.

    SvarSlet
  3. Tak! :D Det kunne i hvert fald være vildt fedt at gå på samme universitet som dig, haha. :D Men hvis det ikke er RUC, så er det ikke RUC. Og så går det nok også med det. :)

    SvarSlet
  4. Åh, hvor dejligt - Så er der da håb forude om at de er ok. :) Jeg har købt fire fra Skovlyst og to fra et andet mærke, jeg ikke kan huske - Men også sådan et fint lille dansk bryggeri. Og så er det seks forskellige, så han kan få prøvet noget nyt. :)

    SvarSlet
  5. Hehe. Man må godt være lidt fangirl-ish engang imellem. :D

    Nej, jeg har heller ikke set ham i så meget - kun i én musikvideo. Men ifølge IMDB er han med i to film - en kortfilm og en film, der endnu ikke har fået premiere.

    Nu ved jeg ikke, om du har læst City of Lost Souls af Cassandra Clare, men det billede jeg har oppe i mit hoved af Sebastian Verlac/Jonathan Christopher Morgenstern passer perfekt på Leebo Freeman. Der er godt nok lang tid til, den film skal produceres, men jeg går lidt og drømmer om, at han får rollen. (Ja, jeg ved godt, at Sebastian er en skurk. :P)

    SvarSlet
  6. Haha nej, der var i hvert fald mere end rigeligt på snackfronten! :P
    Jeg synes også, at det var meget nemmere at få snakken til at flyde, når vi ikke var så mange.
    Glæder mig til Taran-filmaften ;)

    SvarSlet