fredag den 24. august 2012

Siden sidst


På det sidste har jeg haft rigtig travlt! Jeg har simpelthen løbet rundt ligesiden jeg kom hjem fra Paris og gør det egentligt stadig. Alt min stress og løben rundt skyldes til dels at jeg er startet på mit nye studie og har været fuldstændig opslugt af introdage der varer fra kl. 09-16 og så en bette eftermiddags-øl bagefter. Og når man skal hele vejen hjem fra Roskilde så er man altså først hjemme hen på aftenen og man bliver så træææt. Idag har jeg dog tilladt mig at tage lidt tidligere fri ellers ville mit hoved simpelthen ikke kunne rumme flere overfladiske samtaler omkring hvor man har gået på gymnasie, hvor man bor og hvordan vejret er (for let's face it, det er stort set hvad man kan snakke  om når det er mellem komplet fremmede). Udover at introdagene er rigtig lange er de altså sjove, så det skal ikke lyde som om jeg bare brokker mig og er utilfreds - jeg nyder at være startet på studie og at det hele ikke handler om arkivering og andre ikke-hjerneaktive arbejdssysler. 

Udover mit nye studie er der private projekter og familierelaterede ting der tager min tid for øjeblikket og jeg glæder mig virkeligt til de er overstået og ude af verden! Jeg har bare brug for ro i mit hoved uden alle mulige nye ting der skal tages hånd om hele tiden.

Når jeg har haft ledige stunder har jeg svunget benene op og nydt et kæmpe krus varm kakao og smækket en DVD på skærmen mens jeg febrilsk prøver at skubbe alle tanker helt bagerst i hjernen så jeg kan nyde øjeblikkets ro og fred (ikke med særlig meget held, men det er forsøget der tæller).
De fire nyeste eksemplarer er The Hunger Games, som jeg både har læst på bog og så i biografen da den havde præmiere og jeg elsker altså filmatiseringen - dog ikke ligeså højt som bøgerne. jeg er helt hooked på universet! Samt Nick & Norah's Infinite Playlist som jeg i rigtig mange år har kunne tænke mig at se, jeg elsker nemlig Michael Cera! Og så de to fineste og pigede film; franske Amélie og Marie Antoinette portrætteret af Kirsten Dunst. Jeg glæder mig så utroligt meget til de næste stille stunder, hvor jeg kan sætte en af disse på og bare svæve væk helt ubekymret.  

11 kommentarer:

  1. Har du aldrig set Nick & Norah's Infinite Playlist?! Årh <3 Jeg ELSKER nemlig også Michael Cera!

    Hvilke hus er du kommet i? Åh, jeg husker godt introdagene - så lange, så sjove, så fulde af håb! Nyd det, nyd det, nyd det og glæd dig til rusturen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er i hus 22.2 :) På samf. selvfølgelig ;)

      Slet
  2. Hahaha - Jamen, se det på den måde, så er der meget mere af alle tre dele til dig. :P

    SvarSlet
  3. Og så behøver du slet ikke dele dem med mig. Se dét er da storsindet af mig, at jeg lader ALLE lakridserne være for din skyld og IKKE slider på din bog eller film heller. ;)

    SvarSlet
  4. The Hunger Games <3 Jeg er altså også lost i det univers. Bøgerne var fantastisk, og jeg synes virkelig filmen var lavet godt i forhold til så mange andre bøger der er blevet lavet til film!

    SvarSlet
  5. Det var vel ikke dig, der var én af de farveklædte mennesker, der rendte rundt nede i parken i Roskilde her den anden dag? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. hæhæ, jo det var det ;) Team grøn!

      Slet
  6. Hallo! Kom lige snart med nogle opdateringer! Jeg er ret spændt på, hvad du synes om det hele:) ..okay, det var lidt krævende, jeg ved hvor hårdt det er, og hvor meget man er på heeeele tiden. Så bare når du kan overskue det (gerne snart!!) :)

    SvarSlet
  7. Ja, det er noget af en tur hver dag. Jeg bor i Frederikssund. Og hvis jeg regner turen ud ca. fra, jeg træder ud af døren, til jeg er på KUA (Københavns Universitet Amager) er det ca. 1 time og 15 min. Jeg skal cykle, tage s-toget, så metroen og til sidst skal jeg gå et stykke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Alt sammen afhænger jo selvfølgelig også af, hvor hurtigt jeg går/cykler - og om, der er problemer med den offentlige transport, hvilket der er ... pænt tit.

      Og det er ikke så meget, at jeg skal sidde i tog, for jeg kan sagtens finde på noget at foretage mig. Det er mere faktummet, at jeg f.eks. ikke kan tage ligeså sent af sted fra sociale arrangementer på hverdage, fordi jeg skal nå det sidste tog hjem...

      Slet