søndag den 19. august 2012

We will always have Paris #2



Denne fine og søde lille slikbutik synes jeg fortjener sit helt eget indlæg for den er i sandhed et besøg værd! Butikken hedder À la Mere De Famille og ligger på Rue Du Faubourg Montmartre 35 og er Paris' ældste slikbutik eller chocolaterie som det hedder på org. sprog. Butikken stammer helt tilbage fra 1761 og har ikke ændret sig synderlig over de sidste 250 år. Det er lidt som at gå ind i en tidslomme hvor ekspedienterne har forklæder på og står med sølvskeer og øser chokolade og karameller ned i glitrenede papir til kunderne der står på tippen af deres tæer for at kunne få et ordenligt udsyn over alle herlighederne. Hvis du er en slikmund som jeg, er det bestemt et stop værd. 
 

5 kommentarer:

  1. Nu skal jeg til Paris sådan lige foreløbigt (desværre!) men når jeg engang skal, så skal jeg helt 100% sikkert ind i denne butik. Jeg er en sucker for den slags butikker. SÅ fint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du må lige skrive dig butikkens bag øret så ;) for den er altså virkelig et besøg værd

      Slet
  2. Nej, hvor er det bare sødt! Og virkelig fint! Det skal helt klart besøges, når turen engang går til Paris. :)

    SvarSlet
  3. Dine Paris indlæg har overbevist mig, jeg skal til Paris snart!

    SvarSlet
  4. Det er jeg helt sikker på, at faget kan være - hvis man har den rigtige lærer. Min er virkelig bare kedelig og mangler seriøst entusiasme! :(

    SvarSlet