tirsdag den 21. august 2012

We will always have Paris #3 (Disney Land Paris)


På vores 2.dag i Paris havde vi besluttet os for at tage en afstikker til 'the happiest place on earth', også kaldet Disney Land. Min veninde havde været der hele 3 gange hvorimod jeg desværre aldrig har sat foden i den fortryllende park, så hun agerede tålmodig guide og viste mig hvordan parken hænger sammen og hvordan man får maksimalt ud af sit besøg - for det kan virkelig virke overvældende hvis man aldrig har været der før. 

Da jeg første gang fik øje på det store lyserøde eventyrslot var det lige før mit hjerte slog et ekstra slag, det var præcis alt hvad jeg havde drømt om som barn og mere til. 
Og nå ja, så var vi der da Disney Land Paris havde 20 års jubilæum, derfor det store skilt med tallet 20 ;)


Når man går ind gennem Disney-slottet kan man vælge bare at passere igennem eller man kan tage en lille tur op i slottet hvor der er de smukkeste glasmosaik der fortæller historien om Tornerose. Man kan desuden også tage en tur ned i slottets 'kælder' hvor der ligger en stor røgsprudende drage. meget flot lavet.


Noget af det jeg synes er aller fedest ved Disney Land er deres udsmykning! Hvis man er til vilde forlystelser og tjuhej så er det ikke Disney Land der ligger øverst på rutsjebane-scoren, men derimod skal man tage derhen for at se deres vilde udsmykning af hele parken. Det er utroligt gennemført, hver en lille detalje passer ind i Disney universet og det er virkelig som at træde ind i et andet land, hvor alt er magisk og glimter af fe-støv.

Sørøverskibet ligger på lur fyldt af pirater der venter på at finde skatten under det store X på skattekortet.


Knitrende og glitrende prinsessekjoler som alle de små piger kastede længselsfulde blikke efter, de tusinde af flerfarvede slikkepinde og andre sukkerfyldte godter samt heliumsfyldte balloner med Minnie Mouse, Peter Plys etc. gjorde stedet til et sandt paradis og jeg kan man sikkerhed i stemmen sige at det ikke var sidste gang jeg besøgte Disney Land Paris!

8 kommentarer:

  1. Har været der to gange, men det står desværre svagt i erindringen da jeg var hhv. 7 og 10 år. Må snart afsted igen! Disney=kærlighed ♥

    SvarSlet
  2. Jeg har også være der en enkelt gang, men det er er så mange år siden, at jeg ikke huske det.
    Men jeg har sagt til min kæreste, at vores næste ferie skal gå til Disneyland! :)

    Hilsen Stinna

    http://stinnae.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. En tur til Disney Land må i tage så! :)

      Slet
  3. Jeg har været der én gang, da jeg var 13 og husker det egentlig ikke som noget særligt. Jeg kan huske, at priserne var helt absurd høje og jeg fik en vildt god pizza og brownie. Og jeg fik ondt i hovedet af Indiana Jones-forlystelsen, haha. Men det er da helt sikkert en oplevelse! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror helt sikkert at succesen afhænger af hvor begejstret man er for Disney generelt, og for mig var det bar som at gå tilbage i barndom og helt dejligt nostalgisk.

      Slet
  4. Hej maja. Det skrider hastigt fremad. Faktisk begynder mit store flytte-eventyr allerede på mandag, med opstårt og introduktion på uni, tirsdag en rustur, og så skal jeg selvfølgelig flytte til fyn. Jeg glæder mig, som du selv skriver, virkelig meget, selvom det ikke er helt uden bekymringer. Jeg tror først, at det går rigtigt op for mig, hvad jeg går ind til - at flytte til en anden del af Danmark, at være langt væk fra min mor - når jeg står der. Jeg er heldigvis opmørkset med den besked fra min far om, at familien aldrig er længere væk end et telefonopkald, så det vil jeg benytte.

    Hvornår rykker du selv?

    SvarSlet
  5. Det er magisk. Jeg har været i Disney Land Paris ... Glemmer det aldrig! :)

    SvarSlet