fredag den 21. september 2012

We will always have Paris #4


Landet ligger sådan, at mit kamera desværre befinder sig et andet sted end jeg gør lige pt. og kan derfor ikke skrive mit planlagte indlæg til jer, men så kom jeg jo i tanke om at jeg stadig manglede at vise jer nogle af mine billeder fra Paris, så det håber jeg er i orden med jer. :-)

"Stop! Dette er dødens rige"


130 trappetrin under jordens overflade ledte os ned til Paris' største massegrav hvor kranier og knogler fra tusinde af ben og arme ligger på lige rad og række igennem den 1,7 km lange labyrintiske kirkegård. Det er på samme tid meget absurd og fascinerende, at gå et sted hvor der er begravet over seks millioner (!) mennesker tilbage fra 1700-tallet og man ånder først lettet op når man når op til overfladen og solens gyldne stråler igen. 

Efter en lidt uhyggelig tur ned under jorden trængte vi til åben himmel og glade dage - og hvilken bedre måde end at se massevis af asiater hoppe entusiastisk foran Eiffel Tårnet.
En pæn, pæn (og god!) kage kan også gøre underværker for humøret og nu synes de døde mennesker lang væk i erindringen. 

På toppen af Montmartre knejser den flotte kirke Sacre Coeur og selvom vejen op af bjerget kan være en led størrelse så er det lige så breath-taking smukt hver gang. 

En god middag er den absolut bedste måde at afslutte en dødgod (høhø..) dag på.

Jeg håber at jeg snart får fingrene i mit kamera så jeg kan opdatere jeg omkring hvad der sker i mit liv lige nu - det er spændende sager nemlig. 

9 kommentarer:

  1. Hvor meget koster sådan en kage der i Paris? Jeg kunne forestille mig, at den ikke var helt billig?

    Det lyder som om, du har gang i spændende ting?? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror vi gav 7€ for den :-) Så det er jo en sjat penge ;) Men hvis man er ligeså glad for kage som jeg, så ofre man gerne den sum for et ægte kunstværk fra Pierre Hermé

      Slet
  2. Altså! Nu vil jeg til Paris. Den kage! Og så vil jeg gerne opleve massegraven (er jeg groteskt nu?)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kage var to die for! :p
      Og nej du er ikke grotesk, jeg havde også glædet mig helt åndssvagt meget til at se katakomberne ;)

      Slet
  3. Jeg vil meget gerne fortælle om det, men jeg har selv lidt svært ved at forstå præcis hvad der egentlig udløser de her angstanfald (eller hvad det er). Jeg har i hvert fald et større behov for kontrol end de fleste, så jeg har altid haft svært ved improvisation og spontanitet - og det er der jo meget af i drama. Og så kan jeg også have lidt svært ved at læse andre mennesker, hvilket jeg tror også har noget med det at gøre - for det får jeg bare endnu sværere ved, når de så spiller roller, og især når de improviserer, så jeg heller ikke ved, hvad jeg skal forvente.
    Jeg mistænker, at jeg måske har en form for mild grad af noget autisme og er også flere gange - bl.a. i hele denne her dramasituation - blevet opfordret til at søge noget hjælp til det. Jeg synes bare, at det er ret overvældende at skulle dykke ned i, så jeg skal i hvert fald lige have samlet mig mod til først.

    Hvor er det nogle fine Paris-billeder! Jeg gad godt lige at smage sådan en kage :)

    SvarSlet
  4. Sikke en masse smukke billeder! Jeg skriver om selviscenesættelse i forbindelse med et besøg på Louisiana, som har en udstilling med selvportrætter. Okay emne, men har aldrig kunnet fordrage AT, så... x)
    Puha, det lyder hårdt. Det må være mærkeligt at skulle omstille sig til at gå i skole igen, og så endda universitetet, efter nogle år uden.

    SvarSlet
  5. Jeg synes det var et FANTASTISK show! Virkelig sjovt, som han plejer i god gammel stand-up stil, men også med utrolig flotte moraler og kloge indlæg om livet og den måde vi lever på. Det er på bare én gang blevet én af mine Top-3 fra hans side af, virkelig. Jeg havde bare lyst til at blive siddende og starte direkte forfra på forestillingen. Det bliver en lang ventetid, til det kommer på DVD :P

    SvarSlet
  6. Evigt god serie. Særligt når man selv er sengeliggende med sygdom.

    SvarSlet
  7. Håber jeg engang kommer til at elske Ringenes Herre, det er jo klassiskere! Og jeg elskede Hobitten! Alt for mange bøger, alt for lidt tid! Og jeg har endda virkelig meget tid :D
    Mmmm kage! Og hvis jeg nogensinde kommer til Paris igen (hvilket jeg da virkelig håber) så skal katakomberne altså ses! Fine billeder (især af kagen!) ;)

    SvarSlet