onsdag den 3. oktober 2012

Et lille jubilæum

Så har jeg boet i min lille lejlighed i præcis en uge. Det er en uge siden jeg vinkede farvel til min familie og så dem køre hjem til det hus jeg har kaldt 'hjem' de sidste 20 år. Det var ret hårdt at se bilen blive mindre for til sidst at forsvinde helt. I det øjeblik følte jeg mig faktisk ret alene. Der er som sagt gået en uge nu, hvor jeg har boet for mig selv og det er helt klart blevet lettere end den dag hvor jeg så bilen forsvinde i mørket. Jeg er ligeså stille kommet ind i en rutine og det får tankerne om ens familie lidt på afstand, men nogle aftener savner jeg stadig den hjemlige familiehygge og ikke mindst de små samtaler man har i løbet af en helt almindelig hverdag. 

En anden ting der har været med til at gøre dagene lidt ekstra lange og ensomme er min jobsituation. Jeg har fornylig fået af vide at jeg skal gå ned i halv tid da der er økonomiske vanskeligheder i firmaet og det kommer selvfølgelig til, at påvirke min privatøkonomi i meget høj grad og det er ikke den bedste start man kunne ønske sig når man lige har sagt ja til en bolig med i forvejen høj husleje. På den anden side skal jeg vel bare være glad for, at jeg overhovedet kan få nogle timer der ude da den anden studentermedhjælp er blevet helt fyret. Så nu er jeg altså også på jagt efter et arbejde jeg kan have ved siden af mit studie og erfaring siger mig, at det nok ikke bliver helt let at finde i denne krise tid. Så kære læsere, hvis i kender til noget eller har nogle ideer til hvad jeg evt. kan søge må i meget gerne råbe op (for jeg tror altså ikke firmaet overlever med så mange de fyrer hele tiden).

Det er helt bevist at jeg fokusere på de mindre positive/svære sider ved at være flyttet hjemmefra, for jeg synes tit man kun læser alle de positive ting og 'hvor er det fedt endelig at være sluppet væk..' og sådan har jeg ikke lyst til at mindes min opvækst eller de 20 år jeg tilbragte der hjemme. Jeg har en fantastisk familie og det er dét jeg vil mindes om når jeg tænker tilbage.

Lige om lidt kommer min bedste veninde over og så skal vi lave noget dejlig mad sammen og sumpe i sofaen mens vi ser Desperate Housewives og forhåbentlig skubbe alle de deprimerende job-tanker på lang afstand.




1 kommentar:

  1. Inde på kulturforunge.dk - føler mig så heldig, at jeg lige præcis vinder en konkurrence, hvor jeg virkelig gerne vil vinde. :D

    Jeg var også helt vild med Aristocats. Den så jeg altid hos min farfar - den er dejlig! Hvem ville ikke gerne være kat. ;) Men har nok altid mest været til prinsesser. :)

    Rebeca, breakingfree.dk

    SvarSlet