tirsdag den 16. oktober 2012

Kulturnatten


Var der andre end mig der var til kulturnatten i Fredags? Det var min første Kulturnat og jeg mødtes med mine forældre ved storkespringvandet og så var det ellers ud i den Københavnske nat for, at udforske steder man ikke kommer til hverdag. 
Vi startede ud med De Kongelige Stalde og for en gammel hestepige som mig var det lykken. Derefter travede vi videre ud i den meget blæsende nat og tog ind til b.la. Slotskirken og fik varmen og videre til Københavns Fængsel hvor vi stod i kø i 1,5-2 timer (!). Ja, der kan være rimelig ekstrem kø til de populære ting, så som: fængslet, folketinget og Zoo om natten. Så det er vigtigt at have meget varmt tøj på ellers kan det hurtigt blive meget træls.
Til sidst tog vi ind til Vor Frue Kirke hvor der i nattens anledning var pyntet op med knæklys og en DJ der spillede rolige toner ud i hele kirken fra prædikepulten. Det var virkelig en magisk følelse, at sidde i den mørke kirke kun oplyst af knæklys og høre stemningsfyldt musik så som Sort Sol - Let Your Fingers Do The Walking (nej, ikke noget orgelmusik der) mens man kunne læne hovedet tilbage og nyde varmen der ligeså stille genfandt sig i fingrespidserne. Helt bestemt ikke den sidste Kulturnat jeg var til.

Derudover har jeg indtil videre haft en rigtig møgstart på ugen og Fredag kan ikke komme hurtigt nok for mit vedkommende. Jeg misunder virkelig alle dem der har efterårsferie og kan holde en pause fra studierne og ser utrolig meget frem til juleferien, hvor jeg først kan ånde lettet op. 

2 kommentarer:

  1. Halløj, tak for sidst!

    Det lyder rigtig spændende med din første kulturnat - jeg har desværre heller ikke haft fornøjelsen at opleve det endnu. :) Men ærgerligt med din start på ugen. :/

    SvarSlet
  2. Ja, solskin er ironisk nok mere end vi har haft. I dag har det været overskyet hele dagen og nu også regnvejr. Ahem. Håber da godt nok at det bliver bedre til i morgen, ellers er det da nederen at rende rundt med kamera i Sea World. :S

    SvarSlet