mandag den 29. oktober 2012

Nu med lidt mere sukker


Hej Bloggen. Lang tid siden sidst. Om der er sket mere mht. den der skidtemads (?) situation? Arhm, både og. Jeg har så småt fortalt familie, kæreste og nærmeste venner om hvordan jeg har det og er ligeså stille blevet enig med mig selv om at droppe mit nuværende studie da jeg ikke kan holde til flere dage med ondt i maven og en generel dårligt humør - der er ligesom grænser for, hvor mange tårer man skal spile over noget der gør en ulykkelig. Det har været en stor beslutning og det har slet ikke været let. Jeg ved stadig ikke hvad jeg gør med min lejlighed så den del giver stadig ondt i maven. Derudover har jeg ikke fortalt det til min (ex)projektgruppe endnu, men det skal snart ske (!) . Jeg har så småt gået og overvejet, hvad jeg så skulle søge ind på til næste sommer og har fået stablet to aftaler på benene med hhv. IVA og SDU for denne gang vil jeg vide lidt nærmere, hvad jeg går ind til end bare at læse om det på ug.dk. Og så holder jeg vejret og krydser fingre for at de satans kvotienter ikke stiger så meget - jeg er jo nået dertil hvor jeg ikke længere kan gange mit gennemsnit med 1,08.
Derudover prøver jeg virkelig, at skubbe tanken om hvor langt mine veninder er nået helt væk, men det er sgu svært. Den lille nagende stemme der siger, at jeg er langt bagud og aldrig bliver til noget, dukker stadig op i mit hoved, men den får ikke så meget taletid som før.
Jeg skal virkelig prøve, at tænke på at jeg langt fra er den eneste der er blevet nødsaget til at vælge om og at så gammel er jo i grunden heller ikke.

Når jeg formår, at skubbe de dårlige tanker på afstand prøver jeg at samle hovedet om 'A Storm Of Swords: Steel And Snow' - 1. del af 3'eren i A Song Of Ice And Fire og den er virkelig god indtil videre! Imorgen skal jeg b.la. ud og tømme min postkasse (bor i øjeblikket ikke i lejligheden) og se min bedsteveninde til noget god mad. Det er vigtigt at fylde hverdagen med lidt lyspunker også.

4 kommentarer:

  1. De burde virkelig, virkelig afskaffe det dér med at gange ens gennemsnit med 1,08 de første to (? er det sådan det er?) år! Jeg synes det er åndssvagt at man skal "straffes" for at være i tvivl/vælge om, fordi man skal belønnes for at komme hurtigt i gang.

    Men nej, du er slet ikke så gammel, selvom jeg godt kender følelsen fra mig selv af. Det dér med at føle, at man har vildt travlt og først er færdig uddannet når man er ca. 100..

    SvarSlet
  2. Mange tak :) Jeg er så glad!

    Jeg ved det :) Men ja, det tager jeg til den tid. Der er jo lang tid til endnu

    SvarSlet
  3. Jaaaa! Og dét ved jeg i hvert fald, haha! :D

    SvarSlet
  4. Selvfølgelig kan de snurre rundt - Og mere til. Der var max kun to dyr i hvert bur og de havde mere plads end jeg har i min dagligstue eller de ville have haft i Zoologisk Have. Samtlige alligatorer havde hele sumpen at bevæge sig rundt i - Jeg ved ikke præcis hvor stor den er, men sejlturen rundt om den lille "ø" i midten, med de andre dyr på, tog en halv time. Og sumpen strakte sig en god portion ud mod den anden side også. :)

    SvarSlet