mandag den 12. november 2012

Bogforum 2012


I weekenden var der Bogforum inde i Bella Centret og jeg havde vundet en gratis indgangsbillet til Bog-blogger træffet, så da jeg så mit snit for gratis lift til BC slog jeg til! Og tilbragte således et par timer med at ose rundt der inde. Jeg har aldrig været til Bogforum før og jeg må indrømme, at jeg havde forventet en lidt mere krejler stemning og muligheden for, at gøre nogle store besparelser. Dette var dog ikke helt tilfældet. Jeg oplevede det mere som en mulighed for forlagene for, at vise hvilke bøger de har i stald og hvad der bliver 'the next big thing'.

De fleste steder var der faktisk kun op til 20% rabat og for en gammel loppe-krejler som mig var det altså ikke helt nok til, at jeg vil se det som et must at komme tilbage næste år - måske hvis jeg får tillusket mig gratis entré igen.

Meeeen, helt dårligt var det altså ikke. Jeg fik købt tre bøger til mig selv. (hvorfra den ene faktisk var et okay kup)


Mig før Dig af Jojo Moyes som bliver solgt på prædikatet 'lidt dybere chick-lit' og man behøver fandeeme ikke kun, at læse Hemingway og Dostojevskij! Nogle gange må det også godt være fyldt af sukker og lige ud af landevejen. Hurra for bogsnobberi - nej!


Oh dear lord. Mit hjerte smelter lidt ved denne skønhed. JA, den var pisse dyr! Men hvordan skulle jeg kunne lade den stå?? Jeg har godt nok allerede et eksemplar stående, men det er en gratis paperback med filmcover jeg har modtaget til en anmeldelse. Og det kan sleeet ikke måle sig med denne. shit man. flotteste bog nooogensinde og den udstråler jo bare Tolkien's magi. Må hurtigst muligt vende tilbage til The Shire.


Og nu er der lidt til folket med hornbriller og det kække moustache. Muligvis en bog der vil tage mig lidt længere tid, at komme igennem pga. Murakami's sprog, men nonetheless glæder jeg mig meget til at komme i gang. (Og dette var faktisk også den billigste af alle tre)



19 kommentarer:

  1. Jeg må give dig helt ret - den Hobitten-bog er virkelig flot. Faldt selv over den på messen og beundrede den!
    Glæder mig til at høre om Kafka på stranden. Kan også godt forestille mig, at den er lidt speciel og tungere at komme igennem end andre bøger, men hans sprog til gengæld er meget let og lige ud ad landevejen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes virkelig den er prettyyyy!
      Det er ikke fordi jeg synes hans sprog er kringlet, men fordi det godt kan være lidt 'tungt' i det.

      Slet
  2. Bogforum har aldrig været præget af krejlerstemning - men det gør nu ikke mig noget. Dog kan jeg godt se, at hvis man havde forventet noget andet, så bliver man lidt skuffet - Jeg har selv været der.
    Jeg var dog ikke med i år. Det var selvvalgt. Jeg kender mig selv godt nok til at vide, at jeg bruger minimum 500 kroner på bogmesse, og det var der ikke plads til i budgettet i år. HURRA for selvdisciplin!

    (Jeg må dog indrømme at jeg bliver lidt bitter, når jeg hører historier fra alle dem der har været afsted) ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne godt bruge en lidt mere lopis-stemning. Så man følte man virkelig fik noget for pengene.

      Slet
    2. Jeg ved hvad du mener - og tak gud for loppemarkeder! Men meningen med bogmesserne har jo altid været publicity, selvom jeg ville foretrække at krejle på den allerbedste jyske maner ;)

      Slet
  3. Jeg æææælsker din udgave af Hobitten. I. Want. It.

    Har endnu ikke selv været på bogforum endnu, og selvom jeg gerne ville have været i år, kunne jeg hverken finde pengene eller tiden til det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Seriøst, jeg er forelsket i den..

      Slet
  4. Uha ja, vi har alle brug for det pusterum chick-lit (eller andet) kan give os af og til

    SvarSlet
  5. Er altså også selv lidt skræmt, må jeg indrømme. Tænk, hvis jeg udelukkende får så "tunge" bøger?! :O Åh-åh!

    Jeg synes nu, hun startede med at være meget sjov. Så tog det desværre bare lidt overhånd og gik over i noget hysteri.

    SvarSlet
  6. Jeg fik den gennem fleksibel udlejning hos KAB :) Og som jeg netop har skrevet et blogindlæg om, skal min afdeling til at renoveres i løbet af de næste par år, så det kan måske godt betale sig at få en fod indenfor, hvis man vil have fat i noget af det nye, der skal laves :)

    SvarSlet
  7. Ej, nu ved jeg ikke, om min kommentar gik igennem, for pludselig forsvandt teksten bare.. Så jeg prøver lige igen:

    Jeg fik den gennem fleksibel udlejning hos KAB :) Og som jeg netop har skrevet et blogindlæg om, skal min afdeling renoveres i løbet af de næste år, så måske det kan betale sig at få en fod indenfor, hvis man vil have fat i noget af det nye :)

    SvarSlet
  8. Jeg var skrevet op i et halvt års tid, men da jeg først blevet skrevet op til det dér Fleksibel Udlejning, gik der max en måned, før jeg blev tilbudt hele to lejligheder i samme område (den ene bor jeg så i nu). Jeg opfyldte vist en del af de kriterier, man kunne særre kryds ved (under 25, arbejdede/studerede i Kbh/Frederiksberg Kommune og så var der vist også et mere), så måske det har hjulpet. Ellers har jeg bare været heldig med timingen. Det gik i hvert fald pludselig meget stærkt :)

    SvarSlet
  9. Hej Maja.

    Det er Sct. Georgs Kollegie som jeg bor på overvejer du selv at flytte til hillerød eller bor du her?

    Jo der er to, og jeg har eget wc/bad, men deler køkken med 5 andre.

    SvarSlet
  10. Hej Maja!
    Nu skriver jeg lige, uden overhovedet at have læst dit indlæg, jeg så bare du havde skrevet hos Mathilde - så undskyld på forhånd, hvis jeg gentager et eller andet, eller kommer med ligegyldig info - eller siger noget forkert:)

    Jeg fik min lejlighed på samme som Mathilde (hmm, jeg får pludselig deja vu, har vi ikke snakket om det her før?!), og jeg opfyldte også en masse af kriterierne MEN det jeg fik den på, var fordi jeg arbejde fuldtid og i Frederiksberg. Jeg mener også (ret mig hvis jeg tager fejl) at det var på det grundlag, Mathilde fik sin lejlighed.

    Det med arbejde tæller nemlig allermest (=forrest i køen, også før det at være studerende eller skulle flytte hjemmefra første gang) og så tror jeg også, det har været lettere i Frederksberg Kommune end i København.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stina.
      Ingen alarm :) ja, vi har vidst talt om det før, men det gør ingen ting.
      Det er bare træls hvis det lige præcis er den der tæller højest, for jeg arbejder ikke i frederiksberg kommune og kunne forestille mig, at de skal se dokumentation for det (hvis man nu krydser af i den boks)?

      Åh det er bare mega træls altså..

      Slet
    2. Det skal de nemlig, ja.

      Jeg kan godt forstå dig! Hvis du ikke er kræsen med adressen og du "vil" lægge 4-5000 for en et-værelses, så kan du vist sagtens få en del tilbud, som studerende (er du stadig indskrevet?) med bopæl i KBH. Men det er så lige om man vil (=kan) det.

      Hvordan ser det ud med dit kollegie?

      Slet
    3. Skal man sende sin kontrakt så eller hvad?

      Jamen ved lige hvor de tilbud skulle komme fra? Hvis du kender et eller andet må du da meget godt sige til :-)

      Hm det ser ikke så godt ud. Desværre. Bliver nok nødt til at opsige den inden længe :( øv bøv

      Slet
    4. Man skal vise lønsedler for tre måneder tilbage.

      En af mine venner er også skrevet op i KAB og han får de tilbud (han er studerende i KBH og bor hjemme). Men de ligger i den prisklasse for et enkelt værelse og så er det sådan noget Tingbjerg / Lundtoftegade-ish.

      Ellers står min lejlighed indtil videre ledig næste semester, mens jeg er i Madrid ;)

      Slet
  11. http://www.sct-georg-hillerod.dk/ er det den du har kigget på? For der står Kollegiet er for unge over 18 år, der i gang med en uddannelse og andre unge med særligt behov. For det lyder ikke helt som det, som du har fundet..

    SvarSlet