lørdag den 10. november 2012

God mad, god dag.

Lidt billeder fra en dag hvor middagsmaden virkelig sad i skabet og min mave blev dejligt forkælet. Sushi'en blev hentet i indre København iklædt mine natbukser og på trods af dette outfit følte jeg mig rent faktisk pænere end alle dem med hvidt tøj fra top til tå - ja, der var Sensation inde i Parken. Mormor her tog hjem og guffede sushi på sofaen og derefter smed en vaffeldej sammen og kreerede disse herligheder (Faktisk den bedste opskrift på vaffeldej jeg er stødt på gennem tiden OG den er mega nem!). Det var virkelig lækkert og jeg kan godt fornemme på mit mundvand, at det snarest skal gentages.

I aften er det jo Mortens Aften og det er vidst kutyme, at servere and, men jeg synes altså det er lidt for tæt på Juleaften at servere den klassiske andesteg så jeg tænker på at fusionere retten lidt i aften og servere and på en lidt anderledes måde. Måske noget duck a l'orange eller tilsvarende. Bare for at få noget andet end det man spiser til jul. Håber det bliver en succes!

Lige til noget andet, er der andre end mig der oplever rod med ens størrelse af billeder på Blogger? Jeg ved ikke om det er Picmonkey eller Photobucket der har rodet med noget opsætning, men mine billeder er hvert fald koloenormt store når jeg sætter dem på 'oprindelig størrelse' her inde i Blogger - og det plejede de altså ikke at være?! (Jeg har måtte ændre strl. manuelt på disse). hvert fald pisse irriterende!
Og nå ja, så eksperimenterer jeg lige med skrifttyperne her inde for tiden - jeg prøver at finde noget der sidder lige i øjet!

5 kommentarer:

  1. Uhm, lækkert! Vafler er virkeligt hyggeligt :D
    Mht. and, ved jeg at Valdemarsro har en opskrift på and med appelsin og vanilje, der lyder ret interessant, hvis det er den vej, du går. Selv skal jeg først lave and i morgen aften. Har planlagt saltmarinerede andelår med en grønkålssalat og en rødkålssalat. Og så laver jeg også brunkartofler og klassisk rødkål, for mine bedsteforældre kommer, og de er lidt mere traditionelt anlagt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde skam selv en opskrift i ærmet ;) Det blev rigtigt godt og anden var virkelig mør og slet ikke med den karakteristiske smag af mose, som ænder godt kan få.

      God ande-aften i dag så ;)

      Slet
  2. Ser rigtig lækkert ud! Får helt lyst til sushi! :D

    Mht. billeder på bloggen; da jeg var hos blogspot havde jeg samme problem. Efter de havde lavet deres design om, eller hvad end de nu lavede. De blev helt vildt store, og kunne slet ikke finde ud af, at lave dem mindre. Ved ikke rigtig hvad problemet var, for jeg flyttede over til WordPress.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkeligt irriterende og jeg synes tit Blogger laver et eller andet så billederne bliver helt forkerte.. argh :(

      Slet
  3. Hold så kæft hvor kunne jeg godt sætte tænderne i en omgang vafler lige nu! Mm, savl.. Haha.. :)

    Christian

    SvarSlet