lørdag den 3. november 2012

Ni'mat massage og spa


I går, fredag, fik jeg endelig taget mig sammen til at indløse mit gavekort til Ni'mat massage og spa. Det var lige på faldrebet til, at blive for gammelt så af sti og sted med mig. Det var virkelig ikke fordi jeg ikke orkede eller gad, for jeg elsker virkelig massage! Men der kom bare altid et eller andet i vejen (i kender det vel selv). 

Nå, men efter virkelig mange klik rundt på hjemmesiden og helt uanede mængder salighed der pludselig befandt sig i min krop når jeg læste om de forskellige behandlinger, bestemte jeg mig for en 'Tempel Massage', som består af: fodkur med peeling, scrub, maske og creme og derefter en hel times fuld krops massage med aromaolie efter eget valg.  Jeg kan allerede godt afsløre at det var himmelsk!

Mod toget jeg gik og kursen blev sat mod Vendersgade i indre København. Brosten, stress og jag, travle mennesker der bumpede ind i hinanden, kulde der gik ind til benet og en rød næse - jeg var fuldt oplagt på nogle timers afslapning. Jeg trådte ind over dørtærsklen og allerede dér kunne jeg mærke, at dette blev godt! Man bliver taget imod med en blanding af Aladdins hule og østens mystik. Og det hele er virkelig gennemført! Luksus uden at være snobbet og med kunden i fokus. Allerede ved skranken, hvor der står en kvinde og tager imod en med tilbud om lidt myntevand eller ingefær te, sagt med den der beroligende og stille stemme som man stort set kun finder sådanne steder. Pulsen daler og jeg har næsten glemt travlheden der hersker lige udenfor dette refugiums væge. Efter et par slurke af myntevandet bliver jeg vist ned til omklædningsrummet og får en kurv fyldt med en badekåbe, håndklæder og tøfler (bemærk disse er engangs så man ikke skal dele fodbaktusser med fremmede - stort plus). Jeg var bevidst kommet en time før min behandling så jeg kunne nyde deres gratis spa afdeling (altså gratis når man har bestilt en behandling) og blive blødt ordenligt op i kroppen inden massagen. Og dette vil jeg virkelig opfordre alle til at gøre! Igen, virkelig virkelig luksusstemning og så langt fra svømmehal som man overhovedet kan komme. Det er seriøst som at være en del af 1001 nats eventyr og jeg glemmer fuldstændig, at det er J-dag og byen er fyldt med bøverhoveder iført blå nissehue. Man kan dvæle i de store lounge lignende stole fyldt med silkepuder eller man kan sænke sig ned i boblebadet og lade vandstrålerne massere kroppens ømme punkter. Måske nyde aromadampbadet og føle luftvejene blive renset og slutte af med en tur i sauna. Det var hvert fald det jeg gjorde og vil endnu en gang opfordre til, at man kommer tidligere og benytter sig af dette for at få en endnu større oplevelse ud af det hele.

Når der er ved, at være tid kommer ens massør og henter en i spa'en og fører dig videre til dit behandlings sted, for mit vedkommende der hvor jeg skulle starte med fodkuren. Fødderne bliver sænket i lækkert varmt vand, krydret med rosenblade og andet duftværk. Massøren scrubber, indsmøre og massere fusserne til den helt store guldmedalje alt imens jeg sidder/ligger op af flere silkepuder og nyder et glas friskpresset juice (man kan også vælge, at nyde et glas bobler) og nipper til et fad med frisk skåret frugt. Vid-under-ligt
Derefter bliver det hele en smule sløret for jeg bliver ført videre til massage rummet og får den hele times fulde krops massage og den stille vindharpe-musik får mig til, at blunde hen et lille stykke tid. 
Og det her, mine damer og herrer, er altså noget man burde gøre oftere, for det er jo heaven on earth. Når det hele er overstået føler jeg mig så meget zen-agtig og er klar til, at gå ud i verden med fornyet ro og energi. 

Hele herligheden bliver afsluttet med en tur forbi Torvehallerne og jeg køber en hindbærsnitte med hjem fra Laura's. Og her vil jeg godt lige sige, at det hjælper at være i nylig zen tilstand for jeg bliver slet ikke befippet af den hampre pris på den lille tørkage, men smiler blot til ekspedienten og ønsker en god weekend. 


5 kommentarer:

  1. Vil du høre en hemmelig? Min venindes søde mormor har syet de røde striber på blazeren. :P Det havde vi ikke lige sy-skills til at kunne gøre. Men tak! Er også ret glad for, hvordan det blev. :D Sidder og overvejer, om der er andre tidspunkter, jeg kan tage blazeren på end bare udklædning........

    SvarSlet
  2. Jep. Bare med det, der fulgte med til kameraet - har desværre ingen andre. Jeg tror måske det er fordi, jeg har gået så tæt på blomsten, da jeg tog det. :) Og tak skal du have - er også blevet ret glad for dem. :D

    SvarSlet
  3. Det var også virkelig, virkelig stort. Og kanon fedt. Også nu her bagefter, som minde. <3

    Nej, deres udtryk er lidt joken i sig selv, men det ved man kun hvis man er fan. :P Når der er de her billeder med flere af dem på, så vælger langt de fleste fans at blive krammet af Jensen (ham der også krammer mig). Det er sådan en intern joke de alle tre er med på; for langt de fleste synes at Jensen er den lækre og Jared (ham til højre) den søde. Og Misha også "bare" sød. Så på stort set alle billeder, der har samme opsats som mit, står de lidt opgivende de to andre. :)

    SvarSlet
  4. Tusind tak, det var en rigtig lækker fødselsdag :)
    Jeg bor faktisk stadig hjemme, men jeg forbereder mig på at flytte hjemmefra, eftersom der ikke kan gå vildt lang tid. Hvis ikke jeg vælger at holde sabbatår nr 2, så flytter jeg hjemmefra til sommer, når jeg skal til at studere :)

    Det lyder satme lækkert med massage. Hvis du har problemer med at få brugt et gavekort en anden gang, siger du bare til ;)

    SvarSlet
  5. Mine ører opfanger åbenbart sangen anderledes :P Kan ikke lige sammenligne den med Braveheart eller skotsk musik :P

    SvarSlet