lørdag den 29. december 2012

Året der er gået - 2012


Et år er snart gået og det er tid til, at gøre status. Hvad har jeg opnået? Hvilke drømme blev indfriet, hvilke blev glemt? Er jeg der hvor jeg håbede jeg ville være? 

Det er blot nogle af de spørgsmål der farer rundt i hovedet på mig og disse sidste krampetrækninger fra det snarlige forgangne år er tiden hvor man plejer, at gøre status over sit liv og og hvad man kunne tænkte sig, at gøre bedre/anderledes næste år. 
Jeg har aldrig været den store tilhænger af nytårsforsætter og plejer egentlig bare, at tage det helt stille og roligt når et år er gået og et nyt kommer, men i år (særligt de sidste 5 måneder) har været ret skelsættende for mig så jeg synes det er oplagt lige, at ridse op hvad der egentlig er hændt, omend mest for min egen skyld.


  • Januar-Juni: husker jeg ikke så godt udover, at jeg fik læst en masse og skrevet de fleste af boganmeldelserne her inde på bloggen i det tidsrum. På det tidspunkt var mit liv ret bekymringsfrit - jeg var 20 og havde ikke travlt med særlig meget. Selvfølgelig tænkte jeg over uddannelse og at flytte hjemmefra, men det var ikke fordi jeg havde panik eller noget. Jeg tog et smut til Hornbæk med familien og nogle venner, det kan i læse om her. Da ansøgningerne til universiteterne skulle sendes begyndte jeg, at få ondt i maven og jeg begyndte at panikke. Jeg har skrevet lidt her om mine tanker omkring uddannelse og valg og her omkring mine sabbatår. Det var de to mest personlige indlæg fra Januar-Juni og faktisk også det jeg husker bedst fra den periode (når vi taler blog-relateret that is.)

  • Juli-August: Der er meget få indlæg fra Juli da jeg brugte hele Juli i Italien med familie og venner. Jeg fejrede første feriedag med en tur på bakken hvor der blev spist bøfsandwich og nydt vejret (her). I kan finde mine indlæg fra Italien her, her og her. Efter Italien tog jeg til Paris med min bedste veninde og det var virkelig fantastisk! Hvis i skulle have lyst til, at se mit indlæg fra Disney Land klik her. En legendarisk slikbutik blev besøgt. Gik blandt millioner af døde mennesker og havde det generelt fantastisk.

  • September-December: Jeg startede på RUC og havde en nagende fornemmelse, at det ikke var der jeg hørte til. Det blev værre og værre og tilsidst postede jeg dette indlæg og er stadig meget rørt over en gode respons jeg fik og opdagede, at jeg langt fra var den eneste der havde prøvet noget lignende. Jeg blev til sidst enig med mig selv om, at droppe ud. Det var ikke en let beslutning for jeg havde lige sagt 'ja' til en kollegie-lejlighed og min arbejdsplads skulle spare så jeg blev sat ned i timer. Ergo blev jeg nødt til, at sige den op og flytte hjem igen da jeg ikke havde råd til huslejen uden SU og med mindre arbejde.

Alt i alt er det fra September og til og med December der står klarest i min hukommelse og skuffelsen over, at skulle droppe ud er stadig noget der nager mig. Selvfølgelig var det heller ikke fedt, at skulle sige lejligheden op uden udsigt til, at finde noget i nærmeste fremtid. Jeg har tit siddet og tænkt over, hvordan jeg kunne gå fra at være hende den lykkelige med en lys fremtid og håbet om, at der ventede noget magisk forude da jeg afsluttede gymnasiet og tre år senere være mere ulykkelig end lykkelig uden klar rettesnor for hvad jeg så skal. 

2013 skal helt sikkert for mit vedkommende handle om, at finde glæden tilbage og arbejde mig henimod at blive lykkelig igen. Det lyder stort - og jeg tror heller ikke det bliver en let vej, men det er noget der er nødvendigt. 

Hvad har jeg så opnået i 2012?
  • Jeg har genfundet min læseglæde for fulde hammer og opnået mit læsemål på 50 bøger om året (har faktisk læst 58)
  • Jeg har fundet nogle rigtig søde mennesker her i blogland der ligeledes deler min læseglæde
  • jeg er startet på studie - og stoppet igen
  • jeg er flyttet hele to gange inden for få måneder
  • Har haft fantastiske rejser med familie og venner til udlandet
  • Fejret min oldemors 100 års fødselsdag - ikke noget der sker så tit
  • Fundet ud af, at fantastiske venner og familie er guld værd når man går igennem mørke perioder i sit liv.

3 kommentarer:

  1. Nej :P Det hun nu mente med den var, at den var fantastik lavet, men kedelig handling, men jeg er glad for at jeg ikke lyttede til hende. Ja det kunne jeg godt forstille mig, at den var! Vil også ind og se den i 3D :D Kunne du finde på at købe den når den kommer ud?

    SvarSlet