onsdag den 5. december 2012

Chicken Noodle Soup - Opskrift


I sidste uge lavede jeg en helt genial chicken noodle soup og gav den et asiatisk twist. Det blev utroligt vellykket og det er en suppe der med fordel kan spises hvis man kan føle en lille snert af sygdom i kroppen, den giver nemlig godt med varme og har masser kraft og smag.

Ingredienser (her er til 4 personer):
2 fed hvidløg (jeg brugte frisk hvidløg)
1 klump ingefær (ca 2 tommefingre i str.)
1 chili
1 løg
3 tsk. rød karry pasta
1 dåse kokosmælk
1 liter høne el. vegetar boullion 
2 kyllingbryster
1 rød peberfrugt
3 gulerødder
tomater alt efter behag
1 bundt foråsløg
nudler
fiskesauce

Sådan gør du:
Skær kylling i mundrette bider. Hak grøntsagerne, ingefær, chili og hvidløg. Kog nudlerne efter anvisning på pakken. kom olie i en gryde og svits løg, hvidløg, ingefær og chili. når løgene er blevet klare i farven tilsættes karry pastaen og svitses i ca. 1 min. kyllingen tilsættes og steges hvid (ikke gylden). Når kyllingen er klar hældes boullion og kokosmælk i - kog i et par minutter. Nu tilsættes de snittede gulerødder, tomater, peberfrugt og koges til gulerødderne er færdige men stadig har bid. smag tilsidst til med fiskesauce (husk det er ret salt). kom forårsløg i lige inden servering.

Kom lidt nudler i hver serveringsskål og hæld over med den varme suppe. Voila, klar til middag.

Man kan tilsætte stort set de grøntsager man har lyst til. Jeg kan forestille mig, at det ville smage godt med lidt babymajs og evt bønnespirer også - men brug hvad du lige har og foretrækker.

5 kommentarer:

  1. Det er helt sikkert en opskrift jeg vil prøve herhjemme! den ser virkelig lækker ud :)Jeg har et forslag til din dejlige blog :b Jeg synes du skal lave en kategori der hedder opskrifter! :D så det meget hurtigere at finde frem til dine lækkerier! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Arhmen sikke en ros, at få fra en etableret madblogger :D Ja jeg overvejede faktisk at lave sådan en kategori, men synes jeg har lidt mange i forvejen :/ Men mon ikke jeg ender med at gøre det alligevel. ;)

      Slet
    2. Det lige meget med dine mange kategorier.. jeg synes det er en god ide :D

      Slet
  2. Ej hvor ser den lækker ud Maja! Vidste ikke du var sådan en kulinarisk fugl ;) Måske skulle jeg svinge grydeskeen og bakse sådan en suppe sammen en af de kommende dage.

    Neeej, altså...tror heller ikke det er den letteste litteratur man kan få fingrene i ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var virkelig god! Du kan roligt begive dig ud til gryderne og skeerne ;)

      Slet