mandag den 17. december 2012

Christmassy books


"I've left some clues for you.
If you want them, turn the page.
If you don't, put the book back on the shelf, please."

Jeg læste i forrige uge 'Dash & Lily's Book of Dares' og vil lige give en anbefaling med på vejen. Den var oprindeligt købt inden sommerferien dette år, men gemte den til sæsonen var mere passende - den foregår nemlig om julen. Det er en virkelig sød og forførende lille bog der får dig til, at komme i julestemning og sidde med et smil på læben. Den er vittig og intelligent skrevet og man kan ikke andet end, at holde af de to hovedpersoner - Dash og Lily. 

Meget kort fortalt handler den om de to teenagere Dash og Lily der begge skal fejre jul alene, uden deres familier, i NYC. Lily gemmer derfor en rød Moleskine notesbog i hendes yndlings boghandler, i håbet om, at finde en ny ven hun kan få tiden til, at gå med. Notesbogen indeholder små spor og gåder som findemanden skal løse og svare på - ikke så overraskende er det naturligvis Dash der finder bogen og herfra bliver den røde notesbog gemt overalt i New York imens den passere mellem de to. Langsomt lærer de hinanden, at kende via notesbogen og måske et nyligt venskab kunne blive til mere end det?

Jeg synes det var en absolut sjov og vittig bog og jeg nød, at læse om alle de opgaver og missioner de hver især stillede den anden for, at kunne få notesbogen. Hvis du mangler en god 'julet' bog så synes jeg du skulle prøve at få fingre i denne.

6 kommentarer:

  1. Den var SÅ god! Det er helt sikkert min nye yndlingsjulebog - dog tror jeg ikke, jeg havde én i forvejen, men alligevel :D Jeg var også helt vild med sproget - især i Dash' kapitler. Hans lidt prætentiøse sprogbrug var lige noget for mig, haha ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja jeg synes også den var meget god! Jeg er nu mest til Lily - jeg kan godt lide hendes positive sind og begejstring for julen.

      Slet
  2. Den lyder rigtig god. Den ryger lige på listen over bøger jeg vil læse ;)

    SvarSlet
  3. Åh, det lyder som en hyggelig julehistorie. Måske jeg skulle give mig, og læse den? Selvom den er på engelsk. :P Så må det dog nok blive en januar/februar historie dog. Haha.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det er det også :) Og vil bestemt mene, at du sagtens kan læse den selvom det ikke er jul :)

      Slet