mandag den 31. december 2012

Godt nytår + opførsel i kommentarfeltet


Kjolen er fundet frem; min fiskekjole fra Zara med Peter Pan-krave. Forskellige neglelakkker er blevet målt og vejet inden valget faldt på denne sølv/midnatsblå fra OPI og hjernen spinder rundt omkring mulighederne indenfor hårfrisure. Jeg tænker, at lave en meget stille og rolig øjenmake-up, men så give den fuld skrue med læbestiften, måske min nyeste 'Dark Side' fra MAC.
Vi bliver 12 mennesker alle klædt i det stiveste puds og selvom nytårsaften ikke er my kind of thing vil jeg forsøge, at komme i den rette feststemning, heldigvis går vi mere op i maden og drikkelse end vi gør i decideret fest. 
Jeg vil blot ønske jer allesammen et rigtigt godt nytår og pas nu på fingre og andre kropsdele, hvis i skal ud og fyre raketter af.
Til sidst skal der lyde et stort tak til alle jer der følger og har fulgt bloggen det sidste år, i er nogle søde mennesker!

Og så lige til noget helt andet, jeg har været i en debat omkring kommentering af blogs, hvor nogle mente det var irriterende når bloggere svarede på læsernes kommentarer på deres egen blog i stedet for, at hoppe hen på spørgers blog (hvis de har en that is) og svare dér. Irritationsmomentet skulle være, at man ikke gad tjekke for svar og noget helt tredje, at det er arrogant fra bloggerens side, at svare på sin egen blog. Jeg må helt ærligt melde mig meget uforstående overfor dette. især at det skulle være arrogant opførsel kan jeg slet, slet ikke forholde mig til! Jeg mener, læseren spørger/kommentere jo i dette tilfælde noget på min blog og jeg, som indehaveren af bloggen, svarer i dette lille 'svar'-felt som findes under hvert indlæg. Jeg benytter mig af denne metode af flere årsager: læseren må formode at have en hvis interesse når de kommentere og derfor burde der være grobund for interesse i, at komme tilbage og se svaret. Derudover findes der den service der hedder 'tilmeld for info omkring nye kommentarer så man får en mail når jeg svarer på dit spørgsmål. Den sidste grund er helt æstetisk, jeg synes bare det ser for forvirrende ud med en masse halve samtaler, hvor man aldrig ser bloggerens svar til læseren, fordi der bliver hoppet frem og tilbage mellem et utal af blogs. 
Der skal dog ikke lyde ét ondt ord om folk der gør det på den anden måde, og andre bloggere er da velkomne til, at svare på mine kommentarer jeg ligger hos dem her inde, hvis det er sådan de kører showet ovre hos dem, det er bare ikke sådan det foregår på The Flightless Bird.

Nu synes jeg, at jeg har fået forklaret rimelig godt hvordan det fungere her inde - nemlig, at kommentarer bliver besvaret under læserens spørgsmål. Og hvis det er arrogant så please enlighten me for jeg har svært ved at se det.



Godt nytår - vi ses på den anden side i 2013.

7 kommentarer:

  1. Jeg havde det nøjagtig lige sådan da jeg startede på den første. Jeg startede udelukkende fordi jeg havde vundet den og skulle bruge noget let til at tømme hovedet med, om aftenen. Ellers var jeg bestemt ikke hoppet på bølgen og startet på dem, sådan lige med det samme i hvert fald.

    Hvis du passer på den, må du gerne låne min, hvis du har lyst til at kaste dig over den en dag. :)

    SvarSlet
  2. Enig! Jeg foretrækker helt sikkert også at alle dele af en samtale er samlet på den blog og det indlæg, den udspringer af. Alt andet bliver altså hurtigt forvirrende. Til gengæld bliver jeg så også irriteret, når der er blogs der slet ikke har den der "tilmeld email"-funktion slået til. I så tilfælde kan jeg godt forstå, at nogen synes, det er nemmere at svare på hinandens blogs. Men det virker i bund og grund stadig ulogisk for mig at gøre det sådan :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi e helt enige. Mit udgangspunkt var bare at jeg synes det var en smule til den hårde side, at kalde "os" for arrogante kun pga. Kommentering af blogs.

      Jeg har det bare sådan, at jeg respektere folk der gør det anderledes - altså svare på hinandens, men så må de også respektere hvordan det foregår her. Uden det skal hedde sig, at jeg er arrogant ;)

      Slet
  3. Gud! Den debat har jeg slet ikke set (heldigvis, tænker jeg). Jeg synes da også kun det giver mening at svare under eget indlæg. Desværre virker svar-funktionen ikke 100% på min blog (aner ikke hvordan jeg skal fikse det), men så skriver jeg blot vedkommendes navn, og så giver det da mening.

    Og så tror jeg du var fin til nytår - kjolen er i hvert fald pæn med pæn på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Folk skal self. Gøre det som de føler er mest rigtigt for dem, men så heller ikke noget med at kalde hinanden dumme ting.
      Jeg synes mere folk skal brokke sig over bloggere der slet ikke svare på læsernes kommentarer - ligemeget hvilken metode de benytter sig af. Det må da være mere irriterende end bloggere der blot svare i "svar-rubrikken"

      Og mange tak :D jeg holder også virkeligt meget af den kjole - og så er den faktisk ikke særlig dyr, men et fund fra Zara ;)

      Slet
  4. Nu tør jeg næsten ikke svare på din kommentar her, som jeg ellers plejer :P Ej, jeg kan sagtens forstå din "frustration", men jeg befinder mig nok selv et sted midt i mellem de to synspunkter..

    Jeg svarer normalt altid på den kommenterendes egen blog, og jeg tror, at det stammer fra "dengang", man havde hjemmesider og ikke blogs. Der havde man kun gæstebøger, og så var det sådan, man gjorde. Og så kan jeg godt lide, at man på en måde hele tiden har en samtale kørende, hvor man så kan inkludere nye emner, når der kommer nye blogindlæg.

    Men jeg kan sagtens se det logiske i, at kommentarer og samtaler om det individuelle blogindlæg findes under selve indlægget, og jeg er også begyndt på nogle gange at kopiere min kommentar, så den både står på modtagerens side og under blogindlægget, hvis jeg vurderer, at mít svar vil være relevant for andre læsere.

    Dog hører jeg nok også til dem, der er lidt glemsomme i forhold til at huske at tjekke tilbage på andres blogge, hvis jeg skal se deres svar på min kommentar. Jeg benytter mig af de der "send mig en mail ved svar"-funktioner, når de er der, men det er de langt fra altid - og dér går det lidt galt for mig.

    Jeg tror, at så længe min blog ikke er større, end den er, vil jeg fortsætte som nu, men hvis jeg havde en blog, hvor indlæggene var mere enkeltstående (på min - og på hverdagsblogs generelt - hænger de på en måde sammen, hvis man kan sige det sådan), ville jeg nok holde mig til kun at svare under selve indlægget.

    Nå, nok om det - jeg ville egentlig skrive tilbage om dét med tallene og deres værdier. Jeg har nemlig også bl.a. systemer med tal i forhold til højre og venstre. Ligesom dig ser jeg også venstre som ulige = dårligt og højre som lige = godt - bortset fra når jeg går op ad trapper eller i takt til musik. Så er det nødt til at være højre, der er ulige, ligesom hvis man følger "reglerne" fra dansetrin (i hvert fald dem jeg har lært), hvor man altid starter på højre på 1-slaget. Åh, hvor gør man det også bare besværligt for sig selv :D

    Jeg krydser også fingre for et bedre '13 end '12 for os begge to! Det har vi fortjent! Godt nytår :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ej det skal jo slet ikke være sådan at du skal føle dig forurettet :p

      Jeg synes bare at udtalelsen om at vi der gør det på den måde er "irriterende" og "arrogant" er lige at gå over grænsen.
      Men samtidigt skriver jeg jo også at jeg ikke har noget imod den måde du bla. Gør det på. :) jeg synes, at man som ejer af sin egen blog selv bestemmer hvordan det skal foregå.

      Jeg ville bare lige give et opråb mod påstanden om at min kommentarmåde skulle gøre mig arrogant. Det kan jeg nemlig slet ikke få til, at hænge sammen.

      Og ja, et glædeligt 2013 til os! :D

      Slet