onsdag den 9. januar 2013

2013 bliver året hvor jeg:


Uden at komme med faste og målorienterede nytårsfortsætter for 2013 vil jeg alligevel komme med et lille statement: 2013 bliver året, hvor jeg 'gør ting' i stedet for, at få sofaformet røvballer af, at slacke den lidt for meget.

- I 2013 bliver mit kage og sukker indtag markant formindsket. Det nytter ikke, at gå ombord i de Katjes vingummer og købe-rouladen fra Netto, som jeg alligevel ikke kan lide 'bare fordi de var der'.

- At blive bedre til ikke, at blive skidehamrende sur når andre bilister kører som en brækket arm og lade vær' med at mistænke den bagvedkørende på motorvejen for, at sende vrede øjne i min retning fordi han måske synes jeg kører for langsomt og derved få paranoia over min fart. (p.s. jeg kører faktisk helt fint - don't worry..)

- Går mere i biffen! Jeg får alligevel ikke set filmene på DVD.

- Lade vær med, at lade dankortet køre i pendulfart igennem dankortterminalen i H&M og andre polyester-helvede butikker. KØB LIDT MEN GODT.

- Få gang i trommestikkerne og arbejde målrettet på, at kunne gennemføre 5 kilometers løb uden, at være ved at hoste lungerne op. Samtidigt kunne det være rart, at blive kureret for min fitness center-fobi

- Prøve at leve lidt mere udenfor mit hoved

- Indse at jeg er blevet for gammel til, at gå og fantasere om bryllup mellem mig og Ryan Gosling (indsæt også alle mulige andre kendte her)

- At spise rigtig frokost! Ikke mere spaghetti og ketchup eller en krydderbolle med hurtig smør.

- Skabe enighed mellem den person jeg forestiller mig jeg er, og den version jeg i virkeligheden er.

- Få min Disney samling til, at vokse markant og overtale verden til, at se det ikke er barnligt eller tosset at bruge en mindre formue på tegnefilm.

- Lade vær med, at skabe luftkasteller om den 'perfekte mand', som jeg gang på gang møder i samtlige af de bøger jeg læser. Let's face it, Insta-love eksistere ikke og du skuffer kun dig selv!

- Stop med, at få dårlig samvittighed når jeg er i en periode uden læselyst OG stop med, at føle mig 'bagud' fordi andre læser mere eller nyere bøger end jeg selv.

- Mindre dagdrømmeri og mere virkelighed!

5 kommentarer:

  1. Er så meget med på de sidste to!

    SvarSlet
  2. Er gevaldigt meget med på den med slik og kage. Og alligevel har jeg hængt i en plade chokolade i dag alligevel...pis.

    SvarSlet
  3. Det bliver jeg næsten nødt til - jeg har det ret dårligt med ikke at få lavet lektier. Der er ikke noget værre end at sidde og være uforberedt! :P

    Jeg kan rigtig godt lide dén liste! Måske jeg også skulle snuppe nogle af punkterne og putte på min egen liste for det nye år :)

    SvarSlet
  4. Wow - jeg kan erklære mig helt enig i ikke mindre end 10 af de punkter.

    SvarSlet
  5. Jeg synes simpelthen at coverne til Iron fey serien er de smukkeste :D Men jeg kunne nu godt lide selve historierne også. Nu har jeg heller ikke noget imod Meghan. Men ja, kan man ikke lide hende, er det nok svært at holde begejstringen oppe :D
    Jeg er enig med dig i Iron Knight. Jeg ville i hvert fald gerne have haft lidt mere at vide om hans ældning. Måske kommer der lidt, i den næste serie hun er i gang med?

    SvarSlet