onsdag den 2. januar 2013

Dagen derpå


Første indlæg i det nye år. Chancen for, at ligge en ny kurs, en ny begyndelse - og så smækker jeg lige tre billeder op af en Big Mac. Så er kursen lagt (og jeg havde seriøst glemt, hvor vidunderligt sådan en sag er!)
Jeg håber I allesammen havde en rigtig god nytårsaften, det havde jeg hvert fald! Jeg havde dog lidt problemer med mit kamera på aftenen så ved ikke om jeg laver et indlæg med billeder eller ej. 

1. Januar lavede jeg vist det samme som alle andre i landet - lå på langs på sofaen og lod flimmerkassen om, at underholde mig. Jeg var virkelig smadret! Men ikke fordi jeg havde kigget for dybt i rødvinsflaskerne (selvom vi fik en amarone der var som fløjl på tungen), men fordi jeg fik en regulær 'ud af begge ender'-oplevelse da jeg gik i seng nytårsaften. Heldigvis varede det ikke længere end til ud på morgenen så jeg er fit for fight igen. 
Vi så De Tre Musketerer i tv (den bliver jo genudsendt hvert år ved juletid) og nogle i familien drømte vidst lidt om ham D'artagnan (han er lidt for meget flødehorn til min smag). Bagefter gjorde vi, som alle andre i verden (skulle man tro på køen) og kørte på McD og tog junk med hjem. Og ja, køen på Mac'en d. 1.Januar er jo tortur i sig selv..  Men det var det hele værd! (lige bortset fra da min far valgte, at komme med bemærkningen: "Har du ikke lyst til, at melde dig ind i Fitness, Maja?" ... mega feje hold jo)

Apropos 'nyt år, ny start' er der virkelig mange der siger "2013 bliver mit år.." og jeg ved sgu ikke rigtigt, det er slangens år ifl. kineserne og jeg er altså født i gedens så måske det ikke er så meget mit (er der forresten nogle der ved hvornår det bliver gedens år??), jeg har mere den der "Bring it 2013"-følelse, det kan sgu ikke blive meget værre end sidste år, så mon ikke jeg overlever. 

Jeg er ikke mentalt indstillet på, at hverdagen er begyndt igen og ferien er slut, så jeg sidder stadig og sumper for mig selv (og prøver på at glemme, at jeg skal arbejde fra imorgen af) og overvejer lidt om jeg skal deltage i nogle læse udfordringer i år. Sidste år deltog jeg i Goodreads' om, at læse 50 bøger på ét år og jeg gennemførte da også, men det var lidt som om jeg læste en smule for mange dårlige og 'lette' bøger bare for, at læse et eller andet og det ved jeg ærlig talt ikke om jeg gider igen - hellere lidt flere omhyggeligt valgte bøger og så gå ned i antal. Men lad os nu se.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar