onsdag den 30. januar 2013

Fuck, I'm in my twenties


Bortset fra, at jeg har set The Walking Dead i stedet for Breaking Bad så passer det hele vist meget godt.

Det er jo ikke nogen big surprise at jeg er flyttet tilbage (mega høj husleje uden SU går bare ikke..), men når man sidder midt i alt sit selvpineri og ynk så går det pludseligt op for en(mig), at jeg nu er i 20'erne - Ja det har jeg sguda vist lige siden jeg fyldte 20, men det er først rigtigt nu at det går op for mig at det er i 20'erne "man" plejer, at finde den fyr man regner med at spendere resten af livet med. "Man" ender uddannelse (jeg mangler stadig at komme igang) og skal starte på det der rigtige voksenliv med rigtig voksenløn, "man" skal grow the fuck up og tage alvorshatten på. "Man" plejer at poppe det første barn ud i sine 20'ere.. HALLO JEG VIL GERNE MELDES UD!! Kan jeg please blive teleporteret tilbage til dengang jeg blot var 18?! Be om?

Jeg får koldsved, hjertebanken og hyperventilerer ved tanken om alle de ting der følger med det der "voksenliv" jeg vil bare gerne zappes tilbage til den søde teenage tid, hvor det stadig var okay at blive stangbacardi til alle festerne (i selvsamme drik) og hvor ens veninder ikke kun sidder og sipper rødvin og lige-har-basket-en-salat-sammen-med-rucola-og-pinjekerner. Hvor snakken ikke altid falder på de forestående bacheloropgaver der skal skrives og hvorvidt det er tid til, at flytte sammen med kæresten.

Don't get me wrong, jeg har de bedste veninder og jeg elsker dem meget højt, men nogle gange så bliver det hele altså lidt for meget 'pænt og rigtigt' til, at jeg kan følge med.

Alt crediten fra de sjove tegninger går i øvrigt til  Fuck, I'm in my twenties 

p.s. jeg løj om Bacardi'en - jeg har aldrig været en Bacardipige.

10 kommentarer:

  1. Jeg kan sagtens nikke genkendende til mange af dine tanker - også selv om jeg sidder her og er ret gravid ;) Men der var bare en tid, hvor tingene var mindre komplicerede, eller i hvert fald komplicerede på en helt anden og mindre øh, "voksen", måde.
    Men det hele behøver jo ikke være kedeligt, fordi man har rundet de 20! Det er heldigvis stadig tilladt at drikke sig fuld, og det behøver altså ikke være i rødvin (det kan jeg ikke li').

    Kan det ikke trøste, at alderen for førstegangsfødende i gennemsnit ligger omkring de 30?

    Jeg tror man skal huske at ignorere det "pres" man nogle gange kan føle fra omverdenen om at være voksen, for det ER bare ikke sjovt, hvis man ikke føler sig parat til det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Man må godt kommentere selvom man er gravid ;)(Og tillykke med bebsen da!)

      Jeg ved godt det ikke behøver være kedeligt bare fordi man er rundet de 20 - og sådan har jeg det jo heller ikke, men jeg synes alligevel der er så meget pres både fra os selv og omverden i form af normer og 'sådan her plejer det, at være'. Og så er der en masse der godt vil skabe en illusion af det der perfekte liv med tosomhed og hjemmegroede krydderurter i vinduskarmen og hvad ved jeg.

      Hæ, jeg vil ikke sige jeg ikke er parat til at være voksen - for jeg er immervæk mere voksen end da jeg var de der 17-18 år. Men jeg tror bare ikke jeg gider den form for samfundsstruktur der bliver lagt op til.

      Slet
  2. HAHHAHAHAH .. jeg vil også tilbage og starte forfra :( både med udd. og alt andet voksen halløj du lige nævnte der! men har en idé om at gøre 30'erne til det nye 20'erne!? vil du joine? :)

    SvarSlet
  3. HAHAHHAHA .. jeg er helt enig! :b jeg vil også gerne bare starte forfra med udd. og alt andet du lige nævner! men har en idé om at gøre 30´erne til det nye 20érne ... vil du joine? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, Bedste. Hvad skal der ikke blive af os ;)
      Ej jeg tør slet ikke tænke på de 30.. fuckfuckfuckfuckfuck.

      Slet
  4. Tak skal du have! Endte også selv med at blive helt glad for det - tror i hvert fald ikke det skal skiftes ud foreløbigt! :)

    Hmmm, de har vel hver deres fordele og ulemper. Synes det er svært at finde det rigtige design til ens side i wordpress... men kan meget bedre lide, hvordan dashboardet og så'n er :) Det er meget mere overskueligt.

    SvarSlet
  5. Jeg er 25, og har det stadig sådan der. Da jeg var 15 regnede jeg med at mit 25-årige jeg ville være forlovet (eller tæt på), færdig med uddannelse, igang med at tjene rigtig mange penge og måske udgivet forfatter.
    I stedet skred min kæreste for et års tid siden (måske ikke så skidt alligevel), jeg har 2½ år tilbage på min uddannelse, jeg er fattig, og det der med udgivet forfatter er ikke så nemt som jeg troede.
    Men se sådan her på det, i det mindste har du det sjovt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er heller ikke der hvor jeg troede jeg ville være da jeg var 15, ha :D
      Man tror sgu det hele er så nemt og ligetil som barn.

      Slet
  6. Jeg vil sgu gerne være barn igen! der var det hele nemlig så skide nemt :D

    SvarSlet
  7. Jeg kan genkende så mange af de ting du skriver! Jeg får nærmest stress af at være voksen, puha!

    SvarSlet