torsdag den 31. januar 2013

Make a difference


Først og fremmest; Jeg elsker denne sang fra Frank Ocean. Lyt lige til den og få det godt.

Dernæst så synes jeg godt lige, at vi allesammen kan tage os tid til at værdsætte mit helt nye og hjemmelavede 'følg via Bloglovin'-widget ude i sidebaren (hold nu kæft hvor tog det lang tid at lave!!) og det nye runde profilbillede, som den kære Rebecca har hjulpet og inspireret med! Ja, jeg er en total spasser til alt det html-kodnings-gøgl, men jeg er meget stolt af de færdige resultater hvis jeg selv skal sige det!

Her til aften sidder jeg og ser Aftenshowet (hvilket virkelig er en sjældenhed - jeg hader det program), men der var et indslag om Dyrenes Beskyttelse og deres internatter og jeg får fandeme ondt i hjertet af, at se på alle de stakkels dyr der bliver efterladt af mennesker der ikke har tænkt det ordenligt igennem før de anskaffede sig et kæledyr. Det er ligemeget om det er kat, kanin eller hamster som børn plager om - de skal sgu behandle dem ordenligt! og hvis de ikke er store nok til det ansvar skal de ikke have noget kæledyr - ligemeget hvor meget de plager!

Dyrevelfærd er noget der ligger mig rigtig meget på sinde og ja, jeg er typen der kan græde over de der WSPA-reklamer hvor man ser vanrøgtede dyr. Jeg har bare ekstremt svært ved at acceptere mishandling af individer der ikke har mulighed for at forsvare eller stå op for sig selv. 

Jeg har selv en vuffe her hjemme - Findus der blev købt over den Blå Avis, og hvis jeg var den eneste i min hustand havde jeg adopteret enten marsvinet Svend eller Chinchillaen Fritz
Hvis du eller nogle du kender går med tanken om, at anskaffe dig et kæledyr så tjek lige det nærmeste internat fra Dyrenes Beskyttelse ud, det kan jo være din nye bedste ven pt. er bosat derinde. Og alle de dyre racer fra kennelenerne de skal nok blive solgt, det er straks værre med dem der er endt hos internatterne.

2 kommentarer:

  1. Ja, også mig! Så længe, at jeg næsten gik ud fra, det var blevet droppet. Altid noget, at det går fremad. :)

    SvarSlet
  2. Allerførst; Åh, elsker også Frankie-drengen. <333 Især når han er koblet sammen med Tyler The Creator og laver et nummer som "She". Dystert, men lækkert for alle pengene. :-)

    Dernæst kan jeg kun gøre mig enig. Nu har familien og jeg selv hunden Hannibal og katten Lille My fra et internat og jeg kan slet ikke forholde mig til tanken om, at nogen har placeret dem der. Det er forfærdeligt, vi kan finde på at forlade dyr på den måde; de kan ligeså meget føle svigt som os mennesker. Det er da i hvert fald tydeligt på bette Hannibal, der altid løber pibende rundt i lejligheden, så snart en af os så meget som tænker på at gå ned og handle el.lign. Avav. De burde blive set som børn; hvis ikke man er klar, skal man ikke få et. Men man vil altid se mennesker, som føler de er nødt til at skille sig af med dem. Børn som dyr. Desværre.

    SvarSlet