fredag den 4. januar 2013

NYE in pictures

Som sagt havde jeg lidt problemer med mit kamera nytårsaften, det var som om det ikke gad fokusere ordenligt og mange af billederne er derfor ikke blevet superskarpe. Meget irriterende! Jeg har valgt de bedste der var tilbage, men så er der altså også nogle af retterne der er udokumenteret (vi fik nemlig meeget mad) og så er de ikke redigerede (jeg magtede det bare ikke lige i dag). Selv synes jeg faktisk det kan være meget sjovt, at se hvad andre fik og spise sådan en dag, men jeg er også lidt af et madøre og elsker, at samle inspiration til næste år.



Vi startede ud med velkomstdrinks; Strawberry Daquiri (ligesom sidste år) og hvidvin til dem der ikke var til det så søde. Klokken seks til Dronningens nytårstale blev der serveret fisketapas, som nok er noget af det lækreste jeg har smagt! Der var flere forskellige små retter; pil-selv-rejer i hvidløgsmarinade, gratinerede blåmuslinger, laks og avocadomouse, lakseruller og små pakker med krebsehaler. Det var overdådigt lækkert.


Hummersuppe der er kogt ind over et døgn med fyld af hummerkød var vores forret. Endnu en gang super lækkert.


Store amerikanske steaks, Pommes fondant, langtidsbagte tomater, rodfrugter og porre med en kraftsky kogt på okseben. Kødet var så mørt, at det smeltede på tungen og saucen var en kraftbasse fuld af smag da den var kogt ind fra 5 liter til en enkelt. 


Flamberede Crepe Suzette med vanille is udgjorde vores dessert og jeg klappede lidt i hænderne af lykke over, hvor godt det smagte.


Vi købte kransekagen hos vores bager da overskuddet til selv, at bage den var på et minimum og den smagte ganske fortrinneligt. Champagnen blev skænket da klokken slog 00.00 og alle ønskede hinanden et Godt Nytår. 



8 kommentarer:

  1. Mad billeder gør normalt intet for mig. Men nu er sulten, misundelig og pisse inspireret - det ser så lækkert ud :)

    SvarSlet
  2. Amen altså, jeg bliver jo sulten! :D Det hele ser jo møg lækkert ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er farligt, at kigge på madilleder ;) Kender det kun alt for godt selv :p

      Slet
  3. Svar på blog:
    Hej Maja, det dejligt at få det bekræftet, og ja af gode grunde kan i jo ikke vide om jeg har fortjent et andet tal eller ej, men det er dejligt i lige gider smide en kommentar om hvorvidt de karakter skal forståes.
    Men nej jeg syntes bestemt ikke at det er sjovt at blive misforstået (selvom det nu ikke er det der skete).

    SvarSlet
  4. Det er sjovt, man kan være så forskellige q: jeg elsker alt ved Sony Ericssons design. Nokia synes jeg er alt for simpelt. Men det tror jeg nu godt, jeg kan vænne mig til. Så længe jeg har en telefon, der virker.
    Jeg er helt sikker på, jeg kunne vænne mig til touch, men jeg føler bare ikke rigtig for det. På et tidspunkt kommer det nu nok. Nu kan jeg jo øve mig lidt med det touch, der er i skærmen på den nye mobil. Og nej, det virker ikke fantastisk med både touch og knapper, men det er udmærket. Skærmen er knap så følsom, så nogle gange skal man trykke lidt ekstra til, før den reagerer, men det vænner man sig hurtigt til. For 550kr er det en super fin telefon :)

    SvarSlet
  5. Ej er det rigtigt? Jeg eeeeelsker filmen! Bogen ser bare så tung ud, fordi skriften i min version er så lille...
    Jeg er super spændt på Eksil! Og også Under en strålende sol, men den forfatter kender jeg jo lidt til i forvejen :)

    SvarSlet
  6. MUMS!!! Hvor ser det bare lækkert ud!!!

    SvarSlet