fredag den 8. februar 2013

Nyt på bogfronten


Tryk på linksne for at læse om dem på Goodreads

Jeg fik et gavekort til Saxo.dk i firmajulegave til jul og det tog altså ikke mange minutter før dét var brugt! Jeg har allerede læst Beautiful Creatures (skulle jo nås inden biograf premieren) og når jeg har fået spist mig igennem den bunke jeg har liggende fra biblioteket skal jeg have fingre i endnu en fra denne bunke. Alle bøgerne er nogle jeg har rimelig høje forventninger til - de er nemlig udvalgt efter høje ratings og anmelder ros fra andre bogbloggere.

Faktisk har jeg pt. rigtig mange bøger liggende og vente på mig - for slet ikke at tænke på alle dem fra Netgalley som jeg skal have læst og anmeldt. Er der andre end mig der godt kan få lidt semi-stress over bøger der skal læses før andre? Sådan synes jeg tit jeg får det når jeg f.eks. har en stabel biblioteksbøger liggende hvor fristen tikker, stop med at låne de bøger jeg har hjemme, people!

En anden nyhed på bogfronten er, at jeg har fået skaffet mig den nye Kindle Paperwhite da-da-daaam. Jeg måtte desværre betale lidt ekstra for at få den sendt til Danmark og finde nogle små smuthuller (Amazon sender nemlig ikke denne model til Danmark endnu), men jeg synes det er dét værd! 
Langt om længe kan jeg være med på e-bogs bølgen og selvom fysiske bøger altid vil være at foretrække hos mig, vil jeg bruge min Paperwhite til bøger jeg godt kunne tænke mig, at købe men ikke har lyst til at betale så mange penge for, som de koster i fysisk format og ligeså med bøger jeg ikke kan finde inde på bibliotek.dk
Jeg skal nok smide en anmeldelse op af maskinen når jeg får den gennemtestet ordenligt, i promise.

Og gæt så lige hvad jeg har brugt hele dagen på indtil videre? Har siddet og kigget på inspiration til bookish tattoo's. Der er virkelig mange fede boginspirerede tatoveringer der ude! Jeg har i lang tid gået og overvejet at få en tatovering, men på den anden side - er det snart ikke mere specielt ikke at have en tattoo? 
Jeg har haft mange motiver oppe og vende i hovedet, men er efterhånden nået frem til, at hvis jeg skal have lavet noget så skal det være litteraturrelateret og uden farvelægning. Jeg har faktisk i lang tid synes, at The Deathly Hallows symbolet kunne være meget sjovt at have siddende, det skulle self. være meget småt og diskret evt. på indersiden af en finger, men jeg ved ikke helt om jeg synes motivet er lidt for obvious. 
Jeg har også en anden idé, men den får i altså ikke - for den er nemlig helt unik og der skal helst ikke være nogle der hapser den ;)

2 kommentarer:

  1. Åh, du får mig til at ønske, at jeg læste flere bøger. Er virkelig dårlig til det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må du komme igang :D
      Jeg er elsker, at læse og bruger nok største delen af min tid på det :/

      Slet