fredag den 19. april 2013

FOREVER A FANGIRL


Det er efterhånden et par dage siden, at traileren til Catching Fire blev udgivet og lige siden har jeg bare været i et mega Hunger Games humør. Min sult blev vækket påny og jeg måtte bare kaste mig over bogen ASAP! Det ene førte til det andet og så måtte jeg skisme' også lige have slutningen med. Lad mig bare sige det sådan, at det langt fra er første gang jeg læser dem. Jeg tror faktisk ikke jeg har haft sådan et fangirl-forløb siden Harry Potter (og så A Song Of Ice And fire, som jeg også fangirler rimelig meget på) 

Man kan hurtigt komme til, at glemme hvor sindssygt gode de egentlig er for man (jeg) læser jo så meget andet, men når man så vender tilbage og sidder med de præcis samme følelser og græder af de samme passager, som da man læste den for første gang så indser man, hvor godt håndværk det er! 
Der er efterhånden øset og pøset en masse dystopi ud på bogmarkedet, men når man sidder med Hunger Games-serien så bliver alle de andre komiske og middelmådige. Deres karakterer flade og uden den dybde og menneskelighed vi f.eks. ser i Katniss Everdeen.
Jeg siger jer, at dén serie er GE-NI-AL! Sidder der mon nogle andre der, ligesom mig, er på team Peeta?? Eller går i efter Mr. Handsome Gale?

Første gang jeg læste serien var Catching Fire ikke min yndlings (yngre-mig synes den lignede lidt for meget 1'eren), men jeg ved sgu ikke helt om jeg havde en hjerneblødning eller hvad. For alle de andre gange jeg har læst den, er den strøget ind som min favorit blandt de tre. Mere karakterudvikling, mere arena (for vi kan godt lide arenaen..), og ikke mindst mere Peeta og Katniss udvikling og så den bedste cliffhanger jo!

Og så tror jeg da vist jeg skal ind og have fat i 1'eren, bare sådan for at runde det hele af ;)

P.S. ja, jeg læste dem på dansk. Men jeg fik 1'eren i en uventet fødselsdagsgave på dansk og da jeg blev færdig med den, kunne jeg altså ikke vente på en internetside fik nosset sig sammen og sendt de næste hjem til mig. Jeg måtte straks ned i Bog og Idé, i joggingbuks og leverpostej-hår, og skaffe de to næste! Men det er planen at skaffe dem på org. sprog på et eller andet tidspunkt.

P.P.S. Jeg sidder i øjeblikket og redigere på min første video-blog der snart bliver smidt på bloggen, glæd jer. Eller don't.

10 kommentarer:

  1. Jeg er Team Gale! Selv om jeg aldrig helt har kunne forklare hvorfor. Og selv om jeg egentligt også synes at slutningen virker meget naturlig og logisk. Åh, I dunno... måske er jeg bare altid til fals for lidt hunky fictional eyecandy! ;P

    SvarSlet
    Svar
    1. I knew it ;) Jeg synes Gale er lidt en røv - især i Mockingjay han bliver lidt for Hitler-ish (okay overdrevet) med at alle bare skal dø.. :O

      Slet
  2. P.s. Jeg kæmper for at vente med at genlæse dem til vi kommer lidt tættere på biografpremieren. Da jeg læste dem første gang sidste år, læste jeg hele serien to gange på to uger - og har altså ikke lige tid til at blive opslugt på samme måde lige nu :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg læser den bare igen når vi kommer tættere på 8-)

      Slet
  3. Sjovt at du skriver om det, for jeg har haft det på samme måde :D Jeg læste bøgerne i marts. Hvor meget skulle du give for dine i Bo&idé? Jeg har dem ikke, men det er nogle som jeg gerne vil have til min samling.

    Jeg glæder mig til at se din video-blog :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg slet ikke huske, det er over et år siden jeg købte dem og jeg tror ikke engang jeg kiggede på prisen :s

      Slet
  4. Ih, hvor kunne jeg også godt tænke mig at genlæse dem alle sammen snart! Jeg er nok også mest Team Peeta. Men guuud altså, hvor kom man bare i stemning igen med den nye trailer. Det bliver sååå godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. De er bare så gode! :D Yay for Peeta ;)
      Ja den er virkelig god - især det lille fløjtespil til sidst. Kuldegysninger!

      Slet
  5. Jeg må altså virkelig snart få taget mig sammen til at læse dem - alle er jo så begejstret over dem. Jeg tror bare, at jeg fik lidt for meget af dem sidste år, da alle lige pludselig begyndte at læse dem, og konstant snakke om dem - så jeg synes allerede, at jeg havde fået for meget af dem, før jeg overhovedet havde besluttet, om det var noget for mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Do iiiiitt! Jeg kan godt forstå, at du stod af pga. hypen osv. Men prøv alligevel - det kan være du ender med at blive ligeså tosset som os andre ;)

      Slet