fredag den 12. april 2013

HALFWAY TO THE GRAVE - JEANINE FROST

Titel: Halfway To The Grave
Serie: #1 Night Huntress
Forfatter: jeanine Frost
Sprog: Engelsk (ikke oversat)
Sideantal: 358
Bedømmelse:


"halv-vampyr Catherine Crawfield er efter de udøde med en hævtørst, håbende at en af de udøde er hendes far - fyren der er ansvarlig for at ødelægge hendes mors liv.
Men når hun bliver taget til fange af Bones, en vampyr der dræber for penge, må hun sande, at den eneste måde hun slipper væk i live er hvis hun indgår et fuldt partnerskab med ham.
I bytte for hans hjælp med at finde hendes far, og overrasket over at hun ikke endte som Bones' middag, går Cat med til at træne sammen med denne sexede natte-forfølger indtil hendes kampreflekser er ligeså skarpe som hans hjørnetænder. Men dette er ikke alt hvad Bones har at vise hende- Cat begynder og forstå at ikke alle vampyre nødvendigvis er onde når alt kommer til alt. Især ikke en så sød som Bones. Hun er halvt overbevist om at være halv-død ikke behøver at være så slemt alligevel.
Men før hun kan nyde sin nye status som selvsikker røvsparkende dæmonjæger, finder Cat og Bones sig selv som varmt bytte af en bande dræbere. Hun bliver nødt til at vælge side- og det hurtigt.."

Jeg har virkelig været heldige med gode bøger her på det sidste; to i streg der fik fuldt hus. Det er altså ret lækkert.

Da jeg skulle vælge hvilken bog jeg skulle læse, havde jeg en sjælden trang til noget vampyr action. Så mit valg faldt på nr. 1 af Night Huntress-serien. Og det var immervæk en god beslutning! Halfway To The Grave havde mig fanget fra side ét, uden overdrivelser! 

Der er i denne bog skruet godt op for tempoet, pakket med en masse action og dertil krydret med nogle virkelig geniale karakterer. 
Og når alt kommer til alt må jeg nok indrømme, at jeg har fundet en konkurent til min plads som fantasy sweetheart numero uno (har vi ikke allesammen sådan én? Eller er jeg alene her?) Jeg plejer altid at vælge Dimitri fra Vampire Academy som min dreamguy, men nu efter at have læst denne bog må jeg sige at han skal slås om pladsen sammen med den britisktalende Bones! Han er virkelig virkelig sjov og ret så tiltrækkende på den der badd-ass måde, uden det går hen og bliver irriterende og for søgt.

Det skinner klart igennem, hvor sjovt Jeanine Frost har haft det da hun skrev denne bog; særligt dialogerne mellem Cat og Bones er mere end et par smil og grin værd. De har karisma og kemi og det er forholdet mellem dem der får bogen til at lykkedes i så stor stil. 
Sproget er let tilgængeligt, men stadig utroligt forfriskende og humoristisk (takket være den gode Bones mange gange) og det er en sand fornøjelse, at læse alle de engelske slang og bandeord, som finder vej gennem Bones' læber. Meget gennemført!

Hvis du er på jagt efter en god fantasybog og er i humør til vampyre (for helt ærligt, nogle gange har man bare fået for meget.) så kan jeg kun anbefale denne! Jeg elskede den super meget og ser frem til, at der går løn ind så jeg kan købe den næste. Og fik jeg lige nævnt Bones?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar