onsdag den 3. april 2013

NYT I SMINKEDÅSEN

Bobbi Brown: Pink Peony og MAC: Vegas Volt
MAC: Mahogony og Magneta
MAC: Cubic

Man kan roligt sige, at marts måned har været lidt af en udgift rent pengemæssigt på sminke fronten! Æhm ja, intet mindre end 2 nye læbestifter, 1 blush, 2 læbeblyanter og 8 øjenskygger + en palette er det blevet til. Det lyder jo ret vildt. Men jeg kan retfærdigøre det overfor mig selv med den begrundelse, at jeg vitterlig ikke plejer at købe nyt make-up så tit. Der kan gå flere måneder imellem, at jeg investere i nye ting - en god basis sminkedåse kan man virkeligt komme langt med!
Men når alt kommer til alt, så elsker jeg og lege med farver og looks (selvom jeg tit 'hopper i' det samme når jeg skal ud af døren)

Læbestifter er noget jeg er begyndt, at være meget mere opmærksom på end tidligere. Det er nok min yndlings make-up genstand og er så let, at peppe ens ansigt op med. Jeg gider ikke kedelig efterårsfarver i brune/nude nuancer så jeg går efter noget der er fart over! I Marts var jeg på jagt efter en koral-farvet der passer til os med bleg hud og der faldt mit valg på Vegas Volt fra MAC. Det var lidt et 'sats' da den til lyse hudtoner godt kan være for lys/orange-ish, men det kommer meget an på ens undertoner i sin hud, om det spiller sammen. Og det synes jeg det gør med mig. Derudover skøjtede jeg forbi Bobbi Browns stand i Magasin og spottede Pink Peony der er en yndig blanding af pink/rød. Det er virkelig en basse der har holdbarheden med sig! Efter tandbørstning og flere måltider holdt den stadig! Fantastisk.

Jeg foretrækker at sætte mine læbestifter med en lipliner inden påføring. Man undgår at læbestiften 'bløder' ud over læberne og så forlænger en lipliner også stiftens holdbarhed. Jeg har købt Magneta som sparringspartner til min Girl About Town og Mahogony kan bruges vidt og bredt til bla. Dark Side og røde læbestifter.

En ny blush blev det også til da jeg syntes jeg manglende et supplement til Azalea Blossom, som var den eneste jeg ejede ellers. Mit valg faldt på Cubic der en varm blød pink blush der giver et naturligt look uden, at det bliver for 'blushet'. 


Men nu til min øjesten i blandt bunken (eller måske bare det der har været dyrest). Jeg kan ikke understrege hvor langt man kan nå med en basis sminkedåse og her er det ret vigtigt med nogle øjenskygger der kan krydses på tværs i en uendelighed. Jeg har blå øjne og derfor går jeg efter jordfarver/neutrale da det er det der komplimentere min øjenfarve bedst (hvis du har brune øjne er der mere eller mindre frit spil).
Desværre er det bare drønpisse-svært at fange de rigtige farver med et kamera med mindre lyset er helt perfekt og jorden drejer omvendt rundt.

Shroom er en gammel klassiker i min sminkedåse og jeg tror faktisk det var den første MAC øjenskygge jeg købte. På billedet ser den hvid ud, men i virkeligheden er den lys beige med perlemor. Jeg bruger den som highlighter i øjenkrogen eller over hele øjenlåget for et ultra let og 'engle'-agtigt look. Shroom er den perfekte øjenskygge til utallige kombinationer. Parret med Wedge giver den et super flot hverdags look blandt andet.
Alle de resterende skygger er med shimmer og kan fungere som både hverdags og fest-sminke alt efter hvordan man parre dem.

Som billedet så fint illustrere mangler jeg stadig et par skygger før min palette er fyldt, og jeg satser på, at få fyldt lidt op med nogle matte farver der kan danne par til mine shimmers, men samtidig stå alene.

En af de mange gode egenskaber ved MAC øjenskygger er deres pigmentering og deres store farveskala og udbud, men det jeg elsker aller mest er, at de ikke drysser! For satan det er altså guld værd!

4 kommentarer:

  1. Lækre indkøb på makeup fronten! Min favorit makeup genstand på nuværende tidspunkt er også læbestiften. Den er på en måde prikket over i'et. :)

    Jeg kom selv til at købe alt for meget makeup sidste måned. Puha, så denne måned må jeg generelt begrænse min shopping. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Læbestifter er bare addictive! ;)
      Ja jeg er også på et ret stramt budget for hele April! Gulp.

      Slet
  2. Åh, bliver helt jaloux! :D Sikke nogle fine farver du har valgt. Sumptuous Olive står højt på min liste, men valgte den fra for ved bare ikke om jeg får den brugt. Og nu får jeg også helt lyst til at bytte min gamle palette ud, til den nye hehe. De er så fine!

    Og giver dig evigt ret i, at en basis sminkedåse kan man komme langt med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har Green Smoke som minder lidt om Sumptuous Olive - Green Smoke er bare mere mørk. Det er en af mine yndlings øjenskygger så har ingen skrupler ved Olive'. :)

      Slet