onsdag den 15. maj 2013

RECENTLY READ ON MY KINDLE

Som jeg har sagt før har jeg læst ret mange bøger på min Kindle, som jeg bare aldrig fik mig taget sammen til at anmelde, and what a shame. Men nu synes jeg lige, at jeg ville vise jer nogle af dem jeg har læst for nyligt og, som jeg nok ikke får nosset mig sammen til at anmelde alligevel. Jeg ved ikke helt hvad det er, men jeg synes jeg skal bruge meget mere energi og 'stemning' for, at anmelde bøger end når jeg bare poster et hvilket som helst andet indlæg - det må jeg arbejde på! For så meget 'værre' er det jo ikke, at skrive anmeldelser.

Geek Girl: En ARC jeg modtog fra Netgalley og som jeg havde store forventninger til - jeg synes nemlig coveret er genialt med alle de matematiske formler og små kruseduler. Nå, men selve bogen var faktisk en ret stor skuffelse. Jeg brød mig slet ikke om hovedpersonen og var meget overrasket over, at finde hende ret snobbet når hun nu skal forestille at være en nørd der er lidt udenfor. Ikke en jeg vil anbefale, at i skal købe når den udkommer.

The Great Gatsby: Den begyndte jeg på da jeg har den der lille regel om, at læse bøger inden jeg ser filmversionen. For det meste overholder jeg det, men der er da nogle svipsere, hvor jeg aldrig har læst bogen.. The Great Gatsby er ret kort, så det er en klassiker der er forholdsvis nem, at overskue længdemæssigt. Jeg blev lidt overrasket over, at det ikke er Gatsby's point of view man læser fra, men derimod hans nabo. På trods af en lidt træg start i romanen blev jeg meget begejstret og vil helt klart anbefale jer at læse den!

Reflected In You: Efterfølgeren til 'Bared To You' fra den erotiske Crossfire-serie. Efter at have læst Fifty Shades Of Grey synes jeg denne serie var flere længder bedre! Men der er stadig meget tilbage, at ønske af kvalitet og indhold i serien. Læs den hvis du er til erotik eller bare er ligeså nysgerrig som jer var.

Whispers At Moonrise: En del af Shadow Falls-serien, som er en af mine yndlings guilty pleasures når det kommer til fantasy. Præcis ligeså god som alle de andre i serien dog med lidt mere kærligheds-drama og her får vi endelig, at vide hvilket overnaturligt væsen Kylie Galen er. Serien kan anbefales til alle der nyder fantasy uden en hovski-snovski tilgang til genren.

Chosen At Nightfall: Eeeehp, se lige pænheden af dette cover! Jeg er helt målløs - og så er det endda endnu pænere i virkeligheden hvor den lyserøde himmel er metallisk-glitre-stads. Afslutningen på Shadow Falls-serien og jeg synes det er drønærgerligt den er slut! Jeg slugte hvert et ord fra bogen med stor iver.


On a different note: I morgen går turen til biografpremieren på The Great Gatsby sammen med min bedste veninde og jeg glæder mig helt vildt! Det bliver amaaazzzing. Og endelig en rolle, hvor Leonardo DiCaprio ikke spiller utiltrækkende bad-guy, er det bare mig eller har han ikke haft ret mange af de roller på det sidste? Jeg savner hjerteknuseren Leo fra Titanic (Rose, der kunne sagtens ha' været to personer på den dør dér!)

2 kommentarer:

  1. Åh, de der Shadow Falls bøger er smukke!

    SvarSlet
  2. Ja, vi kan godt blive enige om at et princip om aldrig at give 12 er lidt sært. Fortjener man det, fortjener man det. Omvendt synes jeg faktisk også at det fx på de lidt lavere uddannelser (gymnasier m.m.) er lidt for nemt at få. Der kaster de det jo nærmest i flæng. Jeg har egentlig mest af alt indtryk af at mange savner det gamle 11, fordi de sommetider synes at 10 er for lidt, men 12 er for meget, uagtet at 10 jo gælder for både 10 og 11 på den gamle skala, i princippet.

    Anyway - Jeg er bare lykkelig for karakteren. Så må hun gerne beholde sit princip for min skyld. :P

    SvarSlet