tirsdag den 18. juni 2013

LONDON BABY

På næste mandag så pakker jeg mit habengut og tager min bedste veninde under armen og står alt for tidligt op for, at fange en flyver der går mod London. Vi skal tilbringe 5 dage med sightseeing, shopping, restaurantbesøg, Musicals og som de cool kids vi nu engang er skal vi selvfølgelig også en tur hen og besøge The Harry Potter Studios - altså der, hvor de rigtig'rigtig filmede filmene. Jeg glæder mig ubeskriveligt meget til, at stå der hvor alt magien blev visualiseret og til, at gå amok i deres giftshop og købe alverdens tingel-tangel der er en nødvendighed når man er ligeså stor nørd, som jeg nu engang er. Jeg tænker: tryllestave, chokoladefrøer, multismagsbønner og og og og...


Derudover skal vi ind og se Wicked på Apollo Theater, besøge Borough madmarked, et smut forbi Camden, slentre gaderne tynde i Covent Gaden og Soho, kigge forbi Tower of London, hvor Henrik VIII fik halshugget eller fængslet de koner, som han blev træt af (efter jeg har set BBC serien The Tudors med Jonathan Rhys Meyers i hovedrollen er jeg blevet ret ret fascineret af hele Tudor-slægten. Åbenbart tager det kun ét stk lækker mand for, at få mig hooked. Og så er det ligemeget at Henrik VIII i virkeligheden var vildt tyk og grim!).

Både mig og min veninde har været i London før, så i denne omgang tager vi den lidt med ro og der er mest fokus på afslapning og, at se 'the real London' og ikke fare rundt, som forstyrrede turister der skal nå det hele. Og så kan jeg nok ikke undgå, at skulle et smut (eller mange) ind i alle Londons lækre boghandlere - jeg kan ligefrem høre dem kalde på mit dankort! Jeg har prøvet, at nedskrible en liste over bøger jeg skal se nærmere på når jeg er derovre, men hold op hvor er det svært! Jeg tror jeg tager den på gefühlen. Og nå ja, så har jeg researchet lidt på lækre spisesteder og min mund løber allerede i vand! Jeg synes det er ret vigtigt, at man finder små særprægede steder der er med til, at gøre sin ferie lidt mere speciel - der er ikke noget jeg hader, som turistfælder og andet junkfood. Det er altså ikke særlig mindeværdigt. 

Jeg glæder mig helt vildt og er sikker på, at det nok skal blive en ligeså fantastisk ferie, som da vi var i Paris sidste år (indlæg findes her: 1, 2, 3, 4, 5). Jeg ved ikke helt om jeg skal lave en foto-dagbog, som fra Paris eller jeg skal lave en lille film med vores oplevelser - måske en kombination?

12 kommentarer:

  1. Wicked er nok den bedste musical, min favorit helt klart, sammen med Phantome of the Opera. <3 Glæd jer. :0) Også til Harry Potter studiet, det er simpelthen sådan en kæmpe oplevelse. Ha' en fantastisk god tur.

    SvarSlet
  2. Omg hvor er du heldig! Jeg vil så gerne til London igen. Du må have en rigtig god tur :) Håber at vi får lov til at se en masse skønne billeder der fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! og mon ikke der kommer nogle billeder op ;)

      Slet
  3. Bare det var mig!!! Lyder så fedt med alle de ting, I skal. :D Åhh, og jeg kunne også godt lige bruge et par dage eller tre i en London-boghandel. Mums! Håber du får en masse fede ting med hjem! Både bøger og tryllestave og multismagsbønner og selvfølgelig en masse gode minder. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også! Vi krydser bare fingre for, at vejret arter sig ordenligt! :O

      Slet
  4. Det lyder præcis som den London-ferie, jeg går og drømmer om! Rigtig god tur - glæder mig til at høre om det hele og se masser af billeder osv. :-)

    SvarSlet
  5. Det lyder intet mindre end fantastisk. Mit Harry Potter-fanatiske hjerte er dig dybt misundelig. Men åh, hvor jeg dog glæder mig til at høre om det hele gennem bloggen. Det lyder så fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt forstå dig! Og jeg kunne slet ikke dy mig for, at tage dertil når nu vi skulle til London, det ville være en skam at gå glip af!

      Slet
  6. Det lyder jo fantastisk! Er slet ikke jaloux :D Håber du får en super god tur!

    SvarSlet