mandag den 3. juni 2013

THE SUMMER I BECAME A NERD

Titel: The Summer I Became A Nerd
Forfatter: Leah Rae Miller
Sideantal: 267
Sprog: Engelsk
Læst på: Kindle
Bedømmelse:


"On the outside, seventeen-year-old Madelyne Summers looks like your typical blond cheerleader—perky, popular, and dating the star quarterback. But inside, Maddie spends more time agonizing over what will happen in the next issue of her favorite comic book than planning pep rallies with her squad. That she’s a nerd hiding in a popular girl's body isn’t just unknown, it's anti-known. And she needs to keep it that way.

Summer is the only time Maddie lets her real self out to play, but when she slips up and the adorkable guy behind the local comic shop’s counter uncovers her secret, she’s busted. Before she can shake a pom-pom, Maddie’s whisked into Logan’s world of comic conventions, live-action role-playing, and first-person-shooter video games. And she loves it. But the more she denies who she really is, the deeper her lies become…and the more she risks losing Logan forever."


Først og fremmest skreg bogens synopsis bare: "MAJA!!", så muligvis er jeg ikke helt objektiv når jeg skal skrive denne anmeldelse, men altså... The Summer I Became A Nerd virker som den perfekte søde og feel-good bog, som egentlig skriger på, at blive læst på stranden eller et andet perfekt sted i sommersolen. Og måske den egentlig er lidt for nuttet, men jeg havde det simpelthen så sjovt da jeg læste den, at jeg ikke gider påpege det!

Når man tænker over det, er det ikke så originalt hele konceptet med populær pige/dreng falder for upopulær pige/dreng, men jeg har endnu ikke læst noget hvor vores populære hovedperson in fact er en über-nørd in hiding. Altså, én af de der hardcore nørder der er vild med tegneserier, manga og rollespil - i ved, hele armen. Jeg skal gerne indrømme, at jeg har sendt et bedrevidende blik eller to i min brors retning da han, som barn trillede afsted mod Hareskoven iført org-kostume og sværd af skumgummi, men nu sidder jeg lidt og tænker, at det rent faktisk var mig der gik glip af noget, for jeg ville sguda herre gerne ha' klædt mig ud som sexed elver og svinget rundt med en bue og pil. Men jeg lod som om jeg var for sej - for der var ikke nogle af mine veninder der var til dén slags. Ligesom Maddie, havde jeg ret travlt med at undetrykke min nørdede side af mig selv i slutningen af folkeskolen. Og det er jo noget bullshit! For let's face it, nørder har det bare sjovere! Og nogle af mine allerbedste tider er når jeg finder en fellow nerd jeg kan gå bananas med uden, at få de der sideglansende blikke der stille dømmer en. 

Først og fremmest skal bogen have credit for nogle virkelig fede karakterer, især Logans bedste ven, Dan, var en kæmpe kilde til konstant morskab! Og forfatterens evne til, at putte en masse nørde-referencer både i- og udenpå bogen (you get the HP-reference on the cover, right???) var noget der fik mig til, at klappe stort i hænderne! Selvom Maddie til tider kan være en anelse irriterende og skabe problemer, hvor der reelt set ingen er så bærer man over med det. For The Summer I Became A Nerd er bare pissehamrende sød, og de små ting der kunne trække den ned, er lidt ligesom en hundehvalp der ikke er helt renlig endnu; det er irriterende, men den er simpelthen for sød til, at skælde ud! Hvis du trænger til en fluffy, sjov, cuddly-perfect bog, så få din nørd på og læs The Summer I Became A Nerd. For lad os lige være ærlige:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar