fredag den 19. juli 2013

LONDON #2

Vi var et smut forbi St. Pauls Cathedral, der hvor Lady Diana blev gift, og eftersigende skulle hendes slæb på kjolen have været ligeså langt som hele gulvet. Og så trissede vi i Liberty og nærliggende Carnaby Street. Igen, jeg kan virkelig kun anbefale jer, at tage ned af sidegaderne! Flere søde butikker og mindre menneskemas end på Oxforden'! Og lige overfor Liberty kan man finde Ben's Cookies - tag derind! Og køb en med chocolate chip. Den er tilpas sprød udenpå men den helt rigtige 'dewey' konsistens indeni med varme chokoladestykker. Åh jeg kunne så godt sådan en lige nu! 

Vi havde jo booket to billetter til musicals vi skulle se derovre, eller faktisk kun én - jeg bestilte nemlig billetter til Matilda på egen hånd da det skulle være en overraskelse til min veninde! Jeg har før set The Lion King i London og det var en kæmpe oplevelse så jeg ville gerne dele noget lignende med min veninde. Valget faldt på Wicked da det er en af de store og klassiske og jeg valgte Matilda da den er forholdsvis ny og fået masser af ros og awards og derudover var Matilda en af mine yndlings bøger jeg læste som barn, faktisk var jeg kæmpe Roald Dahl fan, som mindre. Begge musicals var vildt gode, men på hver deres måde. Wicked er stor og stårslået, både i sceneopsætning og kostumer og man kan godt se, hvorfor den har så mange år på bagen, derimod havde Matilda noget charme, som man finder hos de lidt mindre stykker og så var der en mere 'syng med'-stemning til Matilda. Og så går man jo aldrig galt i byen med et børnekor! Jeg fik både kuldegysninger til Matilda og Wicked på hhv 'When I Grow Up' og 'Defying Gravity'. Og soundtracket til begge forestillinger har kørt i loop hos mig lige siden jeg kom hjem. Er virkelig glad for, at vi tog ind og så begge musicals - de er nemlig komplet forskellige i både form og stil.
I kan høre When I Grow Up her og Defying Gravity her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar