søndag den 28. juli 2013

LONDON BOOK BUYS

I London kunne vi jo ikke undgå, at tage et smut forbi en enkelt boghandler, eller to.. Og jeg havde virkeligt glædet mig hjemmefra! Jeg tænkte på det store udvalg, alle de forskellige genre og ikke mindst den billige pris. Men jeg må indrømme, at jeg blev ret skuffet! Vi var i flere forskellige Waterstone's og Foyles, men ingen af dem havde nogle af de bøger jeg havde skrevet på min liste. Alle sammen var udsolgt eller også havde de dem kun i paperback udgave. Og lige præcis dem jeg havde sat næsen op efter, ville jeg gerne have i en flot hardback udgave. Jeg ved godt det ikke er deres skyld, at de har udsolgt, men jeg blev ret overrasket over, at ingen af butikkerne havde dem i hardback. Det er jo ikke værre end, at jeg bare må bestille dem fra Amazon i lige præcis den udgave jeg gerne vil have, men synes det er lidt ærgerligt når man har sat næsen op efter noget og det så ikke viser sig at være muligt.

Nå, men jeg endte alligevel med en håndfuld stykker, som jeg er blevet vældig glad for - selvom ingen af dem var på min liste. hov. I Foyles købte jeg: Meet Me At The Cupcake Cafe, som er chicklit når det er pænest og så vovede jeg mig for alvor ud af min tryghedszone og købte Nana, som er manga! Jeg har aldrig læst manga før og det tætteste jeg kommer på det, er de Anders And tegneserier jeg læste, som barn. Jeg købte den fordi jeg havde en samtale med en på Goodreads der havde lavet en vildt begejstret anmeldelse af nr. et-eller-andet i serien og så spurgte jeg, hvordan det var at læse manga og om man kunne blive ligeså opslugt og dedikeret til en historie der mest består af tegninger og små talebobler. Det mente hun sagtens, at man kunne og hun anbefalede mig, at starte ud med Nana som er en slags pige-manga og er vildt populær i asien. Jeg er ret spændt på, at se hvad jeg synes om det og om jeg kan blive ligeså fanget af manga, som var det en helt 'normal' bog.

I Waterstones købte jeg Matilda, som var en af mine absolutte yndlings bøger da jeg var mindre. Min egen version er desværre gået tabt igennem årene og jeg kan ikke finde den hos de danske boghandlere længere. Det passede jo også meget godt med, at vi var inde og se Matilda som musical. Derudover fik jeg købte The Hithhikers Guide To The Galaxy med et 'do it yourself'-cover med klistermærker. Jeg elsker det! Og så tænker jeg, at den er et rigtigt godt sted, at starte når man vil begynde på sci-fi! I Waterstones fik jeg ydermere puttet Miss Peregrines  Home For Peculiar Children, The Catcher In The Rye og The Great Gatsby i kurven. Og så tog jeg chancen med Neil Gaimans nye bog The Ocean At The End Of The Lane. Jeg har ikke læst noget af ham før, men har set filmatiseringen af Stardust og Coraline.

Sidste bog er egentligt mere en dagbog/notesbog og det er Wreck This Journal af Keri Smith, som går ud på, at man skal komme ud af sin tryghedszone og gøre forskellige ting, som man ellers aldrig ville udsætte sine bøger for. Jeg har set nogle udgaver af forskellige folks journals på youtube og selvom det er nogle vilde ting man skal udsætte bogen for, så bliver den virkelig pæn når man er færdig! 

13 kommentarer:

  1. Uhh, nogle lækre bøger! Ser ud som om, vi har tænkt ens med hhv. Gatsby og the Catcher in the Rye! :b

    Det er et Nikkor 35 mm f/1.8G uden zoom eller noget. Det er meget lille, men enormt godt! Det kan det samme, som mit store tunge teleobjektiv med masser af zoom kan, og er jo oplagt som rejseobjektiv, fordi det ikke er større. Og så er det godt til svagt lys, hvilket jeg virkelig har manglet.

    Her er et link, hvis du vil se det: http://nikon.dk/da_DK/product/nikkor-lenses/auto-focus-lenses/dx/single-focal-length/af-s-dx-nikkor-35mm-f-1-8g

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha, ja jeg så det godt ;) Dog kan jeg meget bedre lide din version af Catcher In The Rye, men de havde ikke hardback i Waterstones :(

      Slet
  2. Jeg synes da, det ligner, at du har fået nogle ret så lækre sager med hjem :D Er meget misundelig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det har jeg også, det er bare aldrig sjovt når man havde sat næsen op efter noget andet og meget var meget forventningsfuld.

      Slet
  3. Virkelig, virkelig fine bøger. Jeg elsker den fine udgave af Gatsby, som virkelig bare pryder og pynter i reolen, og Neil Gaimans nye bog er intet mindre end den bedste bog, jeg har læst hele året.
    "Mathilda" er desuden bare indbegrebet af en børneklassiker og den er så fin. Jeg har også netop bestilt en udgave hjem (det er sådan en, man virkelig burde have stående i reolen i forvejen).

    Jeg skal også snart selv læse "Miss Peregrine's Home for Peculiar Children", og jeg er meget spændt på oplevelsen. Den er i hvert fald vidunderlig fin at bladre lidt i - de billeder er virkelig sælsomme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Har som sagt ikke læst noget Gaiman før, men er spændt på om det er noget for mig - det er jo nærmest tosset så populær han er blevet i blogland på det sidste ;)

      Slet
  4. Sikke nogle fine bøger, jeg er helt vild med den udgave af "The Great Gatsby"! Har aldrig hørt om "Wreck this journal" før, men prøvede lige at søge på Google, og hold da op, hvor ser det sjovt og kreativt ud, den kunne jeg godt overveje at købe også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er virkelig nogle fine versioner af Wreck This Journal ude på nettet - så håber jeg bare min kreativitet kan måle sig med, hvad andre har præsteret ;)

      Slet
  5. Åh, dejlige og lækre bøger!
    Jeg er meget spændt på, hvad du synes om "Wreck this journal", da jeg både har hørt en masse godt, men også nogle mindre gode ting om den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Når du siger 'mindre gode ting', hvad mener du så? det er jo en dagbog, så hvis ikke man får noget ud af den, er det vel mere ens egen mangel på kreativitet end bogens skyld :)

      Slet
  6. Den følelse kender jeg godt - sådan havde jeg det også, da jeg var i England sidste år og ikke kunne finde det, jeg havde udset mig. Til gengæld faldt jeg for flere bøger, jeg ellers ikke ville have stødt på, og det er det, jeg elsker mht. at besøge boghandlere - pludselig kan man stå med en ny, spændende bog i hånden, som man ellers ikke ville have stødt på, men som man bare ved, man bliver nødt til at læse :-)

    mvh. Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtig træls! Og jojo, det er da rart når man ender med at finde noget man ikke kendte i forvejen, men nu kendte jeg alle disse i forvejen og havde tænkt mig at købe dem på et eller andet tidspunkt alligevel (undtagen Nana - dét var et rent tilfælde jeg så den) så det er ikke fordi jeg har fået den store 'aha'-oplevelse ;)

      Slet
  7. Jeg har selv set mågerne, fordi jeg bor lige i nærheden, og folk, vi kender, har også set dem og har alle hver sin teori om, hvem der står bag. Jeg spurgte redaktionen, og hørte, om det var noget, der kunne være interessant, og det syntes de helt bestemt. Så jeg kontaktede diverse eksperter, herunder folk fra Naturstyrelsen og Dansk Ornitologisk Forening, og de gættede alle sammen på, at det var minken, der stod bag.

    Så ja, der er gået rigtig Sherlock i den! Så måtte jeg jo også have at vide, hvorfor i alverden det så kun er hovedet, der forsvinder, men det har så noget med hjernen at gøre, kunne en af personerne fortælle mig, fordi den åbenbart er fyldt med alt mulig god næring... mmh. Jeg lærer da i hvert fald om et og andet, skal jeg lige love for. ;)

    SvarSlet