torsdag den 25. juli 2013

LONDON: EVERYTHING IS HARRY POTTER


Ja, det er billed overload, men hvordan fanden begrænser man sig selv når det er Harry Potter? Det kan man jo ikke!! Allerede fra dag ét inden vi overhovedet havde booket flybillet eller hotel, vidste vi, at vi skulle til Harry Potter Studios! Der var ingen diskussion! Og det var faktisk også noget af det allerførste vi bookede her hjemme fra - man skal nemlig købe billeterne inden man tager afsted. For os begge to var det lidt en dream come true, at gå blandt  de ægte bygninger og rekvisitter fra filmene. Jeg har før været i bla. Universal i USA, hvor der var movie props osv. Men meget af det var bare nogle kopiere de havde bygget til formålet. Og det er jo slet ikke det samme, som rent faktisk at være der! At gå på det ægte stengulv i Den Store Hal, stå få cm. fra Daniel Radcliffe's (og Robert Pattinson's) kostume. Se både Daniels og Ruperts parykker (jeps, alle havde paryk på under filmene) og alle de titusindevis af håndlavede og sindssygt detaljerede rekvisitter der bliver brugt gennem alle 8 film. Jeg kan stadig ikke helt forstå det, at jeg rent faktisk har været der!! Det er måske en af de vigtigste oplevelser når man er Harry Potter-fan! Og det er så gennemført, at det er helt utroligt! Når man sidder og ser filmene bliver man jo blæst bagover af alle de små finurlige detaljer de har formået, at få med, men man har stadig lidt en mistanke om, at det nok er computer fremstillet, men nej! Der er lavet uanede mængder i 'levende live' - feks. Dumbledores mindekar, der er over 800 håndlavede små glasflasker med dertilhørende håndskrevet mærkater. Der er håndskrevede breve og bøger og et rum kun fyldt med tryllestave - en til hver person der har medvirket på filmene. Jeg siger, jer - det er sindssygt! Fuldstændigt amazing og unbelievable. Det var helt klart en af turens absolutte højdepunkter og jeg kunne sagtens se det hele igen! For ligesom med filmene, er det hele tiden små nye ting man ligger mærke til når man går i blandt det hele.

Det ligger lidt udenfor London, men er virkelig let at komme ud til (med mindre man kommer til, at tage det forkerte tog. hmm...). Man tager et tog fra Euston station til Watford Junction og derfra er der shuttle busser der kører mellem Harry Potter Studios og Watford Junction. Og busserne er plastret til med Harry Potter tamtam, så du skal nok opdage dem! hele oplevelsen er sat til, at vare omkring 3 timer, og det skal du hvert fald sætte af! Vi kunne sagtens ha' brugt længere tid end dette og vi syntes, at det hele var lige spændende - både modellerne og tegningerne af Hogwarts, som special effects teamet og deres kreationer af alle fantasi-skabningerne. 

15 kommentarer:

  1. Jeg havde det præcis som dig, det var fuldstændig vidunderligt og storslået og stå derimellem hvor fiktion møder virkelighed. Helt igennem fantastisk. Også enig i at de tre timer også føles alt for lidt, jeg vil gerne afsted igen og bruge endnu længere tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er intet mindre end amazing! Og jeg kan virkelig ikke forstå dem der siger, at 3 timer er meget....

      Slet
  2. omg omg omg omg omg hvor er jeg bare misundelig!!!!!!

    SvarSlet
  3. Jeg kan ikke dø lykkeligt før at jeg har været der. Omg, hvor er det fantastisk!

    SvarSlet
  4. Hvor ser det helt fantastisk ud, jeg skal snart derover, og jeg glæder mig helt vildt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå! Husk masser af strøm på kameraet ;)

      Slet
  5. JEG..ER..SÅ..MISUNDELIG! Gud, hvor er det bare fantastisk. Jeg tror jeg besvimer den dag jeg står der, puhh. Det var godt at du havde et dejligt visit, trods valg af et forkert tog :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt forstå dig! ;) Men heldigvis er London forholdsvis tæt på, så mon ikke drømmen er inde for rækkevide :D

      Slet
  6. #Dies

    Jeg MÅ bare se studiet en dag! <3

    SvarSlet
  7. Åhh, jeg er simpelthen SÅ misundelig!! Det er virkelig et sted, som jeg inderlidt håber på, jeg får set inden alt for mange år. Jeg er sikker på, det er en helt fantastisk oplevelse! :)

    SvarSlet
  8. Åh hvor er jeg bare misundelig! :D det ser bare så magisk, og yderst fantastisk ud.

    SvarSlet
  9. Jeg DØR af misundelse! Min sjæl visner langsomt, til jeg står med benene solidt placeret med udsigt til at boltre mig i Harry Poter World - er sikker på, det er der, jeg hører til B-)

    - Anne

    SvarSlet