tirsdag den 2. juli 2013

VACATION READS

Så står sommerferien for alvor for døren og med den kommer det evige dilemma; hvad skal jeg læse?! Jeg vil gerne have noget let men spændende med når jeg skal på sommerferie og der er fantasy genialt! Det går bare ikke med en roman af George R.R. Martin når man hele tiden skal åbne og lukke bogen for, at gå i vandet eller hente en is - jeg ville ikke kunne koncentrere mig med de evige afbrydelser. Men på den anden side skal det også være noget lækkert - noget jeg virkeligt har glædet mig til. Det er jo sommerferie for søren! I år vil jeg vove, at påstå at jeg har fundet de perfekte bøger til netop det formål! Jeg har haft nogle af mine allermest ventede bøger på hold i jeg ved snart ikke hvor længe, bare for at de kunne blive gemt til min ferie! Jeg skal læse Richelle Meads bloodlines-serie og jeg kan ikke vente til, at være tilbage i samme verden som den Vampire Academy foregår i. Jeg skal læse Maria V. Snyder's Study-serie - en jeg kun har hørt gode ting omkring, så mine forventninger er store! Jeg skal læse John Green's The Fault In Our Stars og måske fælde en tåre eller to. Og så skal jeg læse Shadow and Bone af Leigh Bardugo, som jeg simpelthen er ellevild for, at få åbnet! Og så har jeg taget Hulebjørnens Klan med af Jane M. Auel til hvis jeg har brug for lidt mere seriøsitet og virkelighed end hvad fantasy kan give mig. Og sidst, men ikke mindst skal jeg læse The Eternity Cure af Julie Kagawa. Det er nok den bog jeg har ventet allermest på i hele 2013. Jeg er SÅ spændt og kunne flyve helt op til månen på mine forventninger. 1'eren var simpelthen noget af det bedste jeg læste i 2012 og jeg er bare helt blæst i roen af lykke og glæde over, at skulle vende tilbage til Allison og Kanin. Og så er jeg fuldstændig vild med coveret! Jeg ved godt det blå er ret udskældt, men jeg synes personligt det er 100 gange flottere end det andet med en over-sminket dulle på forsiden - det passer slet ikke til historien! Derimod kan jeg mere se mening i blodkaret (eller gen-træ, som der også er nogle der kalder det) der pryder forsiden på dette. Og så har det metallisk-shine!! Oh me likey! Det er altså næsten alle af mine bogreols guldkorn der er gemt til ferien! Det bliver magisk!

Men hvis jeg nu ikke har nok læsestof i mine fysiske bøger så har jeg taget min tro følgesvend med: Hr. Paperwhite. Og på ham gemmer der sig ingen ringere end 72 nye bekendtskaber jeg kan gøre mig. Jeg har lavet en lille collage over nogle af de muligheder jeg tror der er størst chance for, at jeg benytter mig af på min ferie. Across The Universe af Beth Revis er noget af det pæneste jeg længe har set og hele trilogien har fået ret gode anmeldelser. Jeg håber at teorien omkring pæne covers = dårligt indhold ikke passer i dette tilfælde! Karen Marie Monings Fever-serie har jeg hørt så mange gode ting omkring og har fået den anbefalet rigtigt mange gange, men hver gang har jeg sagt, at jeg gemmer den til min sommerferie! The Night Circus ved jeg virkelig ikke om jeg vil kunne lide eller ej, der er ikke andet for end at finde ud af det for mig selv. Jeaniene Frost's nye Night Prince-serie glæder jeg mig ret meget til, at læse. Jeg er gået lidt død i hendes Night Huntress-serie, men har læst at denne skulle være bedre. Days Of Blood And Starlight glæder jeg mig rigtigt meget til, at læse! 1'eren Daughter Of Smoke and Bone fik jeg som gratis anmeldereksemplar og jeg blev ret vild med hele universet og karakterne. Pushing The Limits er efterhånden lidt gammel, men jeg kom aldrig med på bølgen dengang den udkom, til trods for at den fik voldsom ros! Nu må det være på tide, at jeg finder ud af hvad alle folk talte om. Just One Day af Gayle Forman er også en bog jeg er blevet anbefalet på det stærkeste, at læse og da de ikke havde den i London, måtte jeg jo finde den til min Kindle. Til sidst er der Stormdancer af Jay Kristoff der også er ekstremt anmelderrost. Den skulle vidst nok foregå i asien og have deres mytologi, som en del af plottet og det er ret sjældent man ser det, nu om dage.
Jeg ser ekstremt meget frem til, at kunne begynde på alle disse bøger og jeg ved bare, at  de er gode! Nogle gange så har man bare en sjette sans - og det har jeg i dette tilfælde! Ved i hvad i skal læse i jeres sommerferie endnu? 

5 kommentarer:

  1. Ork satme ranme, alle de ebøger du har dig :D Men det er altså ret smart, det der med at kunne tage på ferien med 72 bøger, der fylder én.
    Håber du får læst en masse godt i ferien :)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Satme ranme? :s Er det mon tastefejl eller noget nyt sejt lingo jeg ikke er bekendt med? :) Men ja, det er genialt med sådan en e-reader! Kan kun anbefale at man skaffer sig sådan en - og det betyder jo ikke, at man kun skal læse e-bøger når man har sådan en. Man kan sagtens beholde sin kærlighed til papirbøger.

      Slet
  2. Sikke en fantastisk bunke bøger, du har stablet op. Jeg glæder mig til at høre din mening om John Greens TFiOS. Jeg elskede den selv meget højt, og endte også med at hulke en smule.
    'Hulebjørnens klan' har jeg det en smule blandet med; men jeg håber, du får en god oplevelse ud af den. Har du tænkt dig at læse hele (den meget omfattende) serie?

    Og jeg håber sådan, du når at læse 'The Night Circus'. Det er en af de smukkeste og mest betagende fantasy-fortællinger, jeg har læst i flere år, tror jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Om jeg skaffer resten af Jane M. Auel's serie kan jeg først sige når jeg har læst 1'eren - hvis den er god, så gør jeg nok :)

      Mht. Night Circus, så har jeg netop kun hørt at den er 'smuk' og flot skrevet, og det er ikke nok for mig, at der bare er brugt finurlige vendinger og beskrivelser, men jeg vil vente med at dømme den til jeg har læst den :) Måske er historien i sig selv ligeså god som sproget..

      Slet