søndag den 4. august 2013

BOROUGH FOODMARKET

Vi tog på Borough Foodmarket en af dagene og det var virkelig en god oplevelse! Hvis du er en ligeså stor foodie som mig, så kan jeg helt sikkert kun anbefale dig, at svinge forbi! De åbner kl 11 om formiddagen og kører til sidst på eftermiddagen. Det er et stort madmarked, hvor alle står med det bedste de har at byde på. Fisk, frugt, grønt, brød, ost, kager og søde sager. Jeg har desuden hørt, at Borough Foodmarket er flittigt brugt af Jamie Oliver, så måske der er mulighed for lidt kendisspotting. Jeg købte blandt andet en ægte engelsk chicken pie med gravy og den var himmelsk!! Og så skulle jeg også lige smage en sandwich med saltet kød, sennep og pickles. Også virkelig lækkert! Og til den søde tand fik vi købt en eclair (som minde til vores Paris-tur sidste år) og en bread and butter pudding - det er jo om, at smage alle deres nationalretter mens man er der. 

Markedet er halvt overdækket og halvt udendørs og er ligger lige ved siden af London Bridge, så du skal ikke ud på landet for, at fange det. Det har åbent fra torsdag og frem til weekenden. Det er et godt afbræk fra alle bilerne og menneskerne der suser frem og tilbage i London.

8 kommentarer:

  1. Det er et fantastisk sted! ♥
    Helt sikkert et besøg værd, og det er et sted, jeg også gerne vender tilbage til, næste gang jeg kommer til London :-)

    SvarSlet
  2. Iih, det sted må jeg helt klart huske, til når jeg en dag skal til London. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan kun anbefale det! :)

      Slet
  3. Hej håber du har lyst til at deltage i min giveaway

    - http://janelindenberg.blogspot.dk/2013/08/giveaway-2.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jane.

      Nu har jeg alligevel endt med, at godkende din kommentar, men næste gang må du gerne holde din reklame for dig selv - især når du tydeligvis ikke er interesseret i det indhold jeg poster, og som du kommenterer på.

      Ha' en fortsat god dag.

      Slet
  4. Det ser super lækkert ud! Har lige fundet din blog, og støder så på al det dejlige mad - så er man jo nødt til at blive lidt længere :)
    Jeg var selv lige i London i sidste uge, og ville ønske jeg havde kendt til markedet! Jeg var dog så heldig at blive taget med på et andet mad/håndværksmarked, som ligger et sted i nærheden af Brick Lane - masser af etnisk mad til meget små priser, og super hyggeligt og lækkert også :)

    Jeg ser frem til at læse mere med herinde :)

    Camilla
    http://twentyyearsfromnow.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også rigtigt godt! :)
      Ja, Brick Lane er jo kendt for sit multietniske sammensurium af både mennesker og mad! Og bla. der du kan få en af Londons bedste karry-retter.

      Slet