mandag den 19. august 2013

LILLE KIG: SHADOW AND BONE


Jeg begyndte på Shadow and Bone af Leigh Bardugo i går og selvom jeg sagtens kunne ha' slugt den hele på én dag tvang jeg mig selv til, at holde pause da aftenen trængte sig på. Men mine tanker blev altså ved med, at kredse om Alina og den mystiske Darkling, ligemeget hvad jeg spenderede min tid på. Ikke engang Walter White og Jesse Pinkman fra Breaking Bad kunne få mig til, at glemme det eventyr der lå og ventede forude, hvis bare jeg løftede bogen og vendte siderne. Men jeg holdt stand! Og det var først i dag, efter jeg havde indtaget min morgenmad og svaret på de mails der var tikket ind, at jeg satte vand over til the og end-e-lig åbnede bogen. Og sikke et sted jeg havde valgt, at stoppe! Gosh man, kapitlet startede med det største plot-twist og de sidste hundrede sider fløj bare lige forbi min næse og ivrige øjne. Jeg kunne simpelthen ikke tro, at bogen havde taget mig sådan ved næsen og mit hjerte bristede en lille smule. Nu er jeg færdig med den, og jeg måtte simpelthen lige stikke hovedet ind og sige: "Oi, den er god!!" Jeg laver en ordentlig og fyldestgørende anmeldelse, så vil jeg ikke tale for meget om plot eller handling, men bare lige vise jer de pæne billeder. Jeg har bogen i hardback og den er simpelthen så fin, synes jeg! Med 'udbulet' (?) titelskrift og billeder der symbolisere det russiske miljø samt Darklingens kræfter vs. The Sun Summoner. Og måske bedst af alt, det pæne kort der illustrerer Ravka og Fjerda. Jeg elsker sådanne detaljer!

Sæt Shadow and Bone på jeres To-Read lister, for det er good stuff, i'm telling ya'.

4 kommentarer:

  1. Ja, den ser umiddelbart ret magisk ud sådan! Jeg oplevede, ligesom dig, at være på det forkerte team i læsningen af Shadow and Bone. Syntes dog alligevel, at den var god!
    Hvad synes du om Mal? :O (når nu, det virker til, at du var det andet team (som mig))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ugh, det er bare typsik mig sådan at falde for 'the dark and dangerous'..
      Jeg synes Mal var sød, men altså lidt en idiot at han først 'fik øje' på Alina da hun blev sung og smuk, og ikke lige var der til at hører på alle hans erobringer osv. ;)

      Slet
  2. Wow, det er en flot bog. Glæder mig til at læse anmeldelsen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, den er simpelthen skøn! :D

      Slet