søndag den 8. september 2013

ATLAS


Jeg ved det godt, dette er ikke en musikblog og blogindlæg der indeholder musik bliver oftest sprunget over uden læserne gider trykke 'play', men jeg er altså ligeglad og lade bare som om jeg ikke taler for døve øre.

Sagen er nemlig den, at for et par dage siden blev Coldplays nyeste sang Atlas offentligtgjort og det er en sang de specifikt har lavet til den kommende Hunger Games film - Catching Fire. Det er allerførste gang, at Coldplay specifikt har skrevet en sang til en film og så er det da intet mindre end genialt, at det er blevet til Catching Fire, en af mine yndlings bøger og en af de film jeg har aller størst forventning til, i perfekt sammensmeltning med et af mine favorit bands of all time. Det er virkelig en forening lige efter mit hjerte. Jeg er ret spændt på, at se hvilket tidspunkt/scene den skal bruges, jeg tænker lidt, at det kunne være en god sang til slutteksterne der ruller henover skærmen?! Men ligemeget hvornår den bliver proppet ind så er jeg sikker på, at det nok skal fungere! Selve sangen minder helt vildt meget om "det gamle Coldplay" og lyder meget som noget man ville kunne finde på deres første album Parachutes. 

Jeg er hvert fald ovenud begejstret og synes sangen formår, at fange den dystre/melankolske stemning, som især Katniss går rundt med i Catching Fire samtidigt med, at den hinter mod 'noget mere'. Og så er jeg desuden ret vild med videoen, for ikke at nævne den diskrete mockingjay der lige titter frem til sidst. Åh, nu er der pludseligt ikke så lang tid til november igen. Det bliver så godt!

Hvad synes I om sangen? Er I begejstrede? Glæder I jer ligeså meget til filmen, som jeg gør?

10 kommentarer:

  1. Jeg kan rigtig godt lide sangen - og jeg er ellers ikke så vild med Coldplay normalt!

    Jeg glæder mig helt afsindigt sindssygt meget til filmen... Der er bare et lille problem. Jeg er i Kina. Så jeg må vente ENDNU længere før jeg kan se filmen og det dræner mit hjerte for energi, da Catching Fire er en af mine yndlingsbøger og jeg har ventet på filmen så længe allerede!! :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Ou, jeg er jo mega Coldplay fan ;)

      åååh øv!! (men også lidt fedt egentligt - altså at du er Kina)

      Slet
  2. Jeg er helt vild med den musikvideo - hvor er den smuk! Sangen er udmærket og passer helt fantastisk til Catching Fire. Jeg kan slet ikke vente!!! (og ja, det kræver 3 udråbstegn).

    SvarSlet
    Svar
    1. "Sangen er udmærket" hvad fanden, Sabina ;)

      Slet
  3. Sangen er intet mindre end fantastisk og jeg håber sådan at filmen vil leve op til de enorme forventninger jeg har efter at have læst bogen! 74 dage to go!
    "I'll carry your world." *hjertehjerte*

    SvarSlet
    Svar
    1. mega hjerte, hjerte!! Åh Coldplay love og Catching Fire.

      Slet
  4. Jeg har indtil nu kun beskæftiget mig ret overfladisk med Thomas Ziehe, men har tit tænkt, at hans teorier kunne være spændende at arbejde med. Samfundsteori har bare aldrig været min stærke side, og helt tilbage fra folkeskolen og gymnasiet er det bare fløjet hen over mit hoved, så det vil netop være en kæmpe opgave for mig at skulle sætte mig ordentligt ind i tingene nu. Tænker også at kønsrolledebatten må være lidt nemmere at vinkle hen på et emne, jeg kan agere inden for :-)


    Jeg synes i øvrigt, at det er genialt set at koble Coldplay og Catching Fire sammen! De formår virkelig at fange den stemning, jeg har siddet med, når jeg har læst bogen. Kom så, november!!!!
    (Og. p.s.: Jeg er stor fan af musikindlæg - keep 'em coming! :D)

    SvarSlet
  5. Jeg har heller ikke været så specifik omkring det, for sandheden er at det ikke er sikkert endnu.

    Pt er tanken at tage et semester i udlandet. I så fald kan jeg få de 30.000 kroner med mig, til at betale for noget af semesteret herovre. Det får jeg ikke, hvis jeg tager en hel uddannelse. Omvendt ville en hel uddannelse være meget nemmere at søge ind på, for der er ikke de samme regler for fag og sværhedsgrad som jeg skal slås med, hvis jeg bare tager et semester. Det er også én af grundene til at jeg gerne vil snakke med skolerne, for at høre hvilken af studiemetoderne der ville være bedst hos dem, og hvad de kan tilbyde, både i forbindelse med min nuværende uddannelse, men også hvis jeg vælger at tage en separat uddannelse herovre. :)

    SvarSlet
  6. Jeg ELSKER Coldplay, og de gør det intet mindre en fantastisk med denne sang <3

    SvarSlet